Stránka 1 z 1

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:21 zář 2010, 21:56
od Pavel
Máte někdo zkušenosti z reálu, jaké to je lítat v noci? Já si dneska nastudoval metodiku pro lítání v noci, do FSX nainstaloval Ultimate Terrain Europe X (protože na noc je blbost mít tu LKAA scenérku, která nesvítí), a vydal se na navigační LKKV LKPR přes Sierra RAK Sierra. Byl jsem šokován tím, jak to je v FSce jednoduché, ty vstupní a výstupní body jsem trefil fakt úplně v klidu. Ale tak nějak mě znepokojuje, jak FSka handluje s tou světlostí. Z 2000ft agl jsem v pohodě rozeznal kde je vodní plocha, kde pole, kde stromy... města a silnice jsou jasný, ty svítěj, ale to, že kdyby mi to chcíplo, tak nesedám do tmy, ale normálně na pole. Přistávání to samý, i když jsem lítal úlohu Přistání s vypnutým přistávacím reflektorem, tak jsem normálně viděl povrch rwy, takže výdrž a dosednutí nebylo nic těžkého. To je i v reálu takhle hezky vidět okolo sebe, nebo to FSka přehání?

Obrázek


PB

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:22 zář 2010, 01:29
od Jindřich
Při CAVOK určitě svítí měsíc. To je vidět podle mého dost (z real zkušenosti nemám).

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:22 zář 2010, 08:17
od Ico
Kedysi som v LK cital super clanok o Night VFR vylete s Z43, vynikajuce fotos a vypraveniii ;) Podla tych fotos bolo vydiet uplnu tmu a len zar svetel velkomesta Praha hehe, detaily terenu vubec hehe. Zas je pravda ze to mohlo byt i fotakom no...

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:22 zář 2010, 11:42
od jjirman
ad a) Noční přelety jsem létal hodně podle radionavigační prostředků a GPS s výborně vybaveným letadlem (G1000 a Avidyne) - města se rozenat dají jednoduše, zejména samozřejmě ta větší, čistě srovnávací navigací bych si moc netroufl, přirozeně se člověk taky snaží držet výš...

ad b) přistání bez přistávacího reflektoru má svoji doporučenou techniku sledování, jak se světla na vzdálenějším konci dráhy začnou linkovat za sebe a podle toho hádat - vždy z toho bylo vyšší podrovnání - člověk musí vydržet a akceptovat pád z větší výšky - moje zkušenost

Pzn. CAVOK negarantuje měsíční svit....teď nemyslím kvůli fázi a poloze měsíce...

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:22 zář 2010, 12:02
od Pavel
[quote="jjirman"]ad a) Noční přelety jsem létal hodně podle radionavigační prostředků a GPS s výborně vybaveným letadlem (G1000 a Avidyne) - města se rozenat dají jednoduše, zejména samozřejmě ta větší, čistě srovnávací navigací bych si moc netroufl, přirozeně se člověk taky snaží držet výš...

ad b) přistání bez přistávacího reflektoru má svoji doporučenou techniku sledování, jak se světla na vzdálenějším konci dráhy začnou linkovat za sebe a podle toho hádat - vždy z toho bylo vyšší podrovnání - člověk musí vydržet a akceptovat pád z větší výšky - moje zkušenost

Pzn. CAVOK negarantuje měsíční svit....teď nemyslím kvůli fázi a poloze měsíce...[/quote]

Díky za reakci. A jak vypadá ta moje fotka s porovnáním s reálem? Není v té FSce moc světla (vidět stromy, atd)?

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:22 zář 2010, 13:52
od off
[quote="Pavel"]Máte někdo zkušenosti z reálu, jaké to je lítat v noci?[/quote]
V noci VFR mám nalítáno poměrně dost (jako vozící se balík špeku samozřejmě :-) ), a je to asi nejhezčí lítání :-) ale samozřejmě dramaticky záleží na tom, jaká je to noc... asi to nejde nějak globálně popsat, ale když vynechám situaci že je měsíc v úplňku (to je pak vidět dost), tak samozřejmě je vidět všechno co svítí, ale detaily na zemi moc vidět nejsou, už vůbec ne takové pasti jako dráty apod.
Na přistání - pokud není reference podle dráhových světel - to chce pořádně si posvítit i pod sebe resp. šikmo do stran. Zajímavý jsou takový ty podzimní přízemní kouřma a mlhy, kdy země vidět je ale vlastně není - jsou vidět ty světla, ale okolí se slévá a někdy je docela problém i s tím kde je vlastně přirozený horizont.

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:22 zář 2010, 20:24
od jjirman
[quote="Pavel"][quote="jjirman"]ad a) Noční přelety jsem létal hodně podle radionavigační prostředků a GPS s výborně vybaveným letadlem (G1000 a Avidyne) - města se rozenat dají jednoduše, zejména samozřejmě ta větší, čistě srovnávací navigací bych si moc netroufl, přirozeně se člověk taky snaží držet výš...

ad b) přistání bez přistávacího reflektoru má svoji doporučenou techniku sledování, jak se světla na vzdálenějším konci dráhy začnou linkovat za sebe a podle toho hádat - vždy z toho bylo vyšší podrovnání - člověk musí vydržet a akceptovat pád z větší výšky - moje zkušenost

Pzn. CAVOK negarantuje měsíční svit....teď nemyslím kvůli fázi a poloze měsíce...[/quote]

Díky za reakci. A jak vypadá ta moje fotka s porovnáním s reálem? Není v té FSce moc světla (vidět stromy, atd)?[/quote]

zcela jednoznačně....pokud mohu vyjádřit svůj skromný názor :-)

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:22 zář 2010, 21:27
od Filip
No, já mam zatím odlétanou v noci pouze jednu hodinu, ale mohu potvrdit OFFova slova, že je to vážně nádhera. (btw. jak ti to dopadlo v LKPM?) Přistání mi přišlo dost těžké, zvláště pak bez přistávacího reflektoru. Jinak je to o dost jiné, než v FSce, protože třeba kokpit je daleko hůře osvětlen, aby oči zůstaly přivyklé tmě a odhadování výšky taky není nic moc. Jinak bych teda vážně nechtěl aby mi to vysadilo, to by byl fakt prů***...

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:22 zář 2010, 23:24
od off
[quote="Filip"](btw. jak ti to dopadlo v LKPM?)[/quote]
Jo včera jsem tam strávil na zkoušku cca 3 hodiny na věžce kecáním do rádia (byla tam nějaká akce Vodovodofónu a létalo fšechno co má křídla nebo padák) a ani se mi nepodařilo vyrobit žádnou pořádnou kalamitu - hehehe :-)

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:23 zář 2010, 00:20
od amalka
Ty děláš afisáka v Příbrami?

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:23 zář 2010, 10:04
od off
[quote="amalka"]Ty děláš afisáka v Příbrami?[/quote]
No tak bych to ještě úplně nenazval ale dejme tomu že se k tomu schyluje v historicky krátké době :-)

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:23 zář 2010, 10:07
od amalka
A to je kariérní postup od létajícího doktora k afisákovi v Příbrami nebo to je jen bokovka? Škoda že v té restauraci tamtéž poměrně slabě vaří (v Bene to není o nic lepší tedy)), byl bych tam častěji... :P

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:23 zář 2010, 10:09
od amalka
Co udělat konečně ten real slet v LKBE s přeletem na oběd do LKPM? V Bene by byla prohlídka obsahu hangárů, simulátor a v LKPM oběd a prohlídka afisáka?

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:23 zář 2010, 16:39
od Filip
Super, tak to gratuluju, někdy zaletím :)

VFR NIGHT - real vs. FSka

PříspěvekNapsal:23 zář 2010, 17:53
od off
[quote="amalka"]A to je kariérní postup od létajícího doktora k afisákovi v Příbrami nebo to je jen bokovka? Škoda že v té restauraci tamtéž poměrně slabě vaří (v Bene to není o nic lepší tedy)), byl bych tam častěji... :P[/quote]
Jen bokovka samosebou :-)
Mimochodem v BENE jsem tuhle byl na výLETĚ a najedli jsme se eňo něno tak nevím teda :-) je fakt, že u LKPM Ptáka to nemá nejlepší pověst, ale na nová hospoda vedle paragánů je OK akorát nevím jak bude fungovat mimo sezónu. Asi nijak tipl bych si :-O
Jinak srazík v Bene je vítaný, v LKPM taky možný ale to bych viděl teda až tak nějak na jaro až zase bude sesoina teď už vám tam toho moc nepředvedu :-)))