Stránka 1 z 1

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:14 dub 2010, 16:44
od wolfv
Ahoj, mám problém najít tlačítko TO/GA u B737-400 PIC Wilco. U default 737-400 se to nachází u plynu, ale tady to nemohu u Wilca najít...

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:14 dub 2010, 17:54
od kratochj
Je to na MCP - krizovy sroubek vlevo nad displejem s rychlosti. (v manualu je to i s obrazkem ;-) )

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:14 dub 2010, 18:27
od wolfv
Trošku mě to nedává smysl, proč je šroubek jako tlačítko TO/GA ...

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:14 dub 2010, 18:54
od wolfv
A k čemu to TO/GA při vzletu slouží, to zapne přídavné spalování, forsáž aby rychleji vystoupal?

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:14 dub 2010, 22:19
od amalka
[quote="wolfv"]A k čemu to TO/GA při vzletu slouží, to zapne přídavné spalování, forsáž aby rychleji vystoupal?[/quote]

Přesně tak, to dle experta agentury RIA Novosti, zapínal i pilot toho polského TU, když viděl že je problém.:

Pilot neměl zatáčet a zároveň přidávat plyn

Po čtyřech dnech vyšetřování dospěli experti podle agentury RIA Novosti k tomu, že piloti prezidentského letounu mohli nehodě zabránit.

Podle zdroje blízkého vyšetřování se rozhodli přistát i přesto, že byli upozornění na špatnou viditelnost. Fatální chybu prý ale pilot udělal, když zjistil, že je daleko od přistávací dráhy.

"Pilot zapnul forsáž a začal stoupat. Z neznámých důvodů se naklonil napravo a křídlem zavadil o stromy a ztratil kontrolu nad strojem," uvedl expert pro agenturu RIA Novosti.

Podle něj pilot neměl současně zrychlovat a zatáčet. Pádu mohl zabránit, kdyby jen přidával rychlost. Motory letadla byly podle údajů z černých skříněk v pořádku a manévr byl tudíž možný.


http://zpravy.idnes.cz/video-obyvatel-s ... anicni_stf

...

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:15 dub 2010, 07:20
od ihrdlicka
Sem to říkal, že TUčko je geniální stroj. Taková polostíhačka.

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:15 dub 2010, 10:20
od amalka
Jo, v zadní části trupu to má servisní otvory, kudy se v případě zapnutí přídavného spalování leje vodka přímo do výstupní trysky motorů. Akorát potřebuješ další 4 lidi, dva odšpuntovávají a dva lejou. (do prostředního motoru se muže lít taky, ale v praxi se to nepoužívá, protože je to dokopce). Bohužel poláci letěli s tzv. zkrácenou posádkou, a tudíž neměli ty další 4 členy posádky.

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:16 dub 2010, 10:09
od kratochj
[quote="wolfv"]Trošku mě to nedává smysl, proč je šroubek jako tlačítko TO/GA ...[/quote]

Dovedes si predstavit, ze bys na minimech zobrazoval TQ a "mackal" tam tlacitko TO/GA? Je to IMHO kvuli tomu, abys v simulatoru mohl rychle zapnout tento rezim. Alespon to si myslim, ze je to ten duvod.

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:16 dub 2010, 13:53
od Filipos
Namapovat TO/GA čudl na tlačítko na joyi je jednoznačně nejlepší řešení. Ono ani lovit na minimech malý šroubek na palubce není eňo ňuňo.

[quote="Amalka"]Jo, v zadní části trupu to má servisní otvory, kudy se v případě zapnutí přídavného spalování leje vodka přímo do výstupní trysky motorů.[/quote]

Za skandální považuji, že jsi vynechal možnost opravy běžícího motoru za letu jedním ze členů statečné posádky pouze s pomocí věcí na palubě (na druhou stranu, na Apollu 13 to tak fakt fungovalo). Mám též trochu pochybnosti, zda by neměli soudruzi na palubě větší spotřebu paliva, než ty motory.

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:19 dub 2010, 16:57
od wolfv
A v jakých místech se nachází TO/GA tlačítko v reálné 734, je to někde u tlač. Autothrottle?

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:19 dub 2010, 17:19
od Filipos
Na plynových pákách, je to černý čudlík. Viz. můj avatar třeba (je to vidět špatně, ale je).

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:19 dub 2010, 17:22
od Tommy
Je to pod držadly s nápisem 1 a 2.

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:20 dub 2010, 15:23
od wolfv
A je jen jedno tlačítko TO/GA pod držadly 1,2 pro oba motory, nebo je jedno tla. pod držadlem 1 pro levý motor a druhé tla. pod drž. 2 pro pravý motor? A to/ty tlačítko/ka se při stisknutí musí držet pro zapnutí a pro vypnutí pustit a nebo se to jen stistkne a pak to samo drží, a když to chci vypnout tak to jen vymáčknu?

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:20 dub 2010, 17:37
od Tommy
No je to tak,že jsou dvě a(stačí zmáčknout vždy jen jedno ;) ) každej pilot má na \"svý\"(na 1 má kapitán na 2 má druhej (může se ale klidně mačkat i to druhý :) ) )Při armovaným autothotrle se zmáčkne asi na 2sec. a pak se pustí a pynový páky jedou samy do předu. ;)

Wilco TO/GA

PříspěvekNapsal:20 dub 2010, 18:17
od Filipos
[quote="wolfv"]...a když to chci vypnout tak to jen vymáčknu?[/quote]

TO/GA režim se nevypíná jako takový. Buď to v případě přerušeného vzletu zrušíš jednoduše stáhnutím plynu na idle, nebo pak v redukční výšce čudlem N1 na MCP.