Nechápu, co vám na NDB přiblížení může nejít. Až do bodu IF je přece možné, a řekl bych dokonce nutné, letět podle publikované tratě na LNAV a potom teprve přejít na navigaci podle majáků NDB. U přilížení na jedno NDB, jako je právě například ve Varech, se dokonce ani na úsek středního a následně konečného přiblížení jinak ani dostat nedá, protože nevíte, jakou máte polohu vůči ose dráhy (u dvou endébéček to jde...).
Navíc, už jsem to tu minimálně jednou psal - nepřesná přiblížení je v dnešní době možné provádět na navigační mód auotpilota (LNAV), takže se v podstatě ani nemusíme trápit polohou vůči majákům NDB. Stejně ale samozřejmě doporučuji si NDB přiblížení natrénovat létat i ručně, ať nezakrníme
Konkrétně ve Varech je NDB přiblížení docela snadné, protože už od IAFu stačí letět trať 111°, semtam mrknout na ručičky ADF, jestli nám to letí správně, sklesat podle tabulky do minim, navázat vizuální reference a přistát.
Jinak, Pavle, nevím na co narážíš ohledně té likvidace KVY, protože v reálné a aktuální mapě DME KVY je a právě pomocí něj je stanovan napříkad i právě FAF u NDB/DME přiblížení na dráhu 11 (koneckonců stejně jako MAPt, ten je podle něj stanoven také).
Létám pomalu, nízko a v zatáčkách brzdím.