Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
Uživatelský avatar
By Pavel
#110080
Tak zrovna upatalný displeje má i NGXko, no... Jsem zvědav hlavně na opěvované FBW.

PB
Uživatelský avatar
By Pavel
#110204
Tak jsem úspěšně zakoupil, a nainstaloval. Instalace i registrace bez problémů, v FSce taky ok, chová se to podobně jako NGX (nastavování v FMC, apod). Na lítání maximálně blbuvzdorné, vše jasné hned na první pohled, nahodit z cold and dark a odletět a přistát je pro člověka který už někdy nějakého moderního dopraváka létal automatické. Moc se mi to líbí, FPS u mě tak nastejno s NGX, možná o trochu lepší (na notebooku v LKPR cca 18-20). Jsem velmi spokojen, v rychlosti si pročtu standardní postupy, i když věřím, že tam nic extra záludného nebude a příležotistně proletím na nějaké dálkovce. Stejně jako NGXko je i T7 letadlo, které zvládne jak začátečník (dáno filosofií předlohy), tak nadchne pokročilého člověka (propracovanost opradu luxusní, i třeba to, že příďový podvozek po zastavení zůstane stočený tak jak byl před zastavením, nesrovná se do neutrálu).

Obrázek

PB
Uživatelský avatar
By Lapak
#110208
Zkoušel jsi i nějaké featury FBW? Jako speed-stable trim (C*U), thrust asymetry compensation, držení flight path v zatáčkách apod.? Na tohle jsem zvědav nejvíc. Paradoxně se u téhle dálkovky nejvíc těším na nějaké manuální okruhové lítání :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#110209
Zkoušel jsem to nechat letět bez řízení normálně a pitch i bank to drží poměrně korektně. Speed-stable trim jsem nezkoušel. Asymetrie v pohodě - po vzletu jsem vypnul motor v konfiguraci gear down flaps 5 a zapnul autoflight, snažil se to pěkně udržet, když jsem mu ulevil zasunutím podvozku a klapek tak to i pěkně stoupalo. Bank limit taky funguje. Oproti airbusu je zajímavé že to nemá žádnou ochranu proti stallu ve formě automatického zvýšení tahu motorů.

Jinak zajímavá věc jak to letadlo zničit (asi i v reálu?!) je, pokud se do FMC zadá podstatně nížší hmotnost než skutečně je, tak to nekorektně vypočítá Vapp a když to v ILS letí a samo na tuto Vapp zpomaluje tak to (pochopitelně) spadne do stallu, ovšem autothrottle odmítne přidat plyn jelikož je ještě 5kt nad požadovanou rychlostí, a autopilot tahá a tahá nahoru, aby se udržel na glideslope. A než člověk odpojí oba kanály A/Thr (v reálu je tam určitě tlačítko na plynech, já jsem klikal na MCP) tak je éro v pěkném deep stallu. No a tak se dostáváme k tomu, jak dnes v LKKV přibyla další díra před dráhou :-) Takže typický scénář na nehodu, chyba posádky v datlování FMC vede k fatálnímu crashi, protože automatika na tento typ lidské blbosti není připravena.

Ještě abych se s tím naučil přistávat...Po stažení plynů s mechanizací venku to poměrně rychle vytrácí rychlost, což v kombinaci s nezvykle vysokým posezem v kabině nevytváří zrovna jednoduchý odhad pro zahájení flare. A když už sednu měkně, tak mi na EICASu vyskočí taková nepěkná hláška TAIL STRIKE :)

PB
Uživatelský avatar
By Lapak
#110211
Tak to je paráda. Speed-stable trim jsi určitě zkoušel, mě jen zajímalo, jestli je fakt namodelovaný tak jak má. :)
Tak pro info pro všechny kdo s tím trimem zde budou bojovat: FBW v tomhle letadle totiž má normální autotrim (což plno Airbusáků nevěří :) ), jen funguje pouze při konstantní airspeed. Ve chvíli kdy je letadlo ve své \"trim reference speed\" tak můžeš měnit konfiguraci, výšku, thrust, cokoliv a letadlo zůstává vytrimované. Změna nastává, kdy opustíš tuto reference speed. Pak letadlo napodobuje chování konvenčního aeroplánu a dostává se mimo trim. Samotné trimování pak funguje taky trochu odlišně a to že trim buttony jenom \"klikneš\" a tím se pouze nastaví nová \"trim reference speed\" a letadlo se opět perfektně samo vyváží. Zajímavá fylosofie, jak odlehčit pilotovi práci, kterou může udělat počítač, ale při tom pilota stále dostatečně zapojit, aby věděl, že se kolem něj něco děje...

Ad ničení stallem - tohle mě docela zajímá. Když nad tím přemýšlím, tak stall warning by imho měl být počítaný z daleko více údajů, než AoA a hmotnosti co mu zadáš do FMC. Alespoň tak to bylo u NG, kde to dokonce bylo ve zvlášť systémech, odělených od ADIRU - SMYDs (Stall management and yaw damper computer). Bralo to v úvahu plno dalších věci jako právě výstupy z ADIRU, konfigurace, thrust, anti-ice apod. Právě aby to jeden chybný input nevyřadil.
Stejně tak A/T má jistou ochranu před stallem - ale musí být v ARM módu. Tohle taky bylo už u NG, kdy i NG samo přidá, když se přiblížíš stallu. Proto se taky doporučuje (a některé AL dokonce vyžadují) mít A/T při přistání v ARM.
I když, viděli jsme jak to dopadlo v SFO...
Uživatelský avatar
By kopcimek
#110223
[quote="Pavel"] se dostáváme k tomu, jak dnes v LKKV přibyla další díra před dráhou :-) [/quote]

..že by korejci taky neuměli datlovat FMC? :) Ne, není to vtipný. Je to dáno filozofií firmy Boeing (pomoct pilotovi co nejvíc, aby letadlo ovládal on). Nicméně tohle by mohli ošetřit. Celkem kritická věc, pokud se už něco semele.

Vzhledem k tomu, že to dle testování nedělá T7 ani NGX, tak to je zřejmě správně..

PP
Uživatelský avatar
By Pavel
#110224
Tak jsem udělal pořádný zálet tohoto stroje - přece jen testování na shorthaulech po Evropě je triplsedmě pod úroveň :-) Přistání žádná sranda, byly tam poryvy větru a ono to má takovou setrvačnost že to je nezvyk udržet rovně, nerozhoupat to přeřízením. Líbí.

Akorát jsem trochu nevyspalej, celá noc s budíkem každých 30 min :-)

http://www.vataware.com/flight.cfm?id=12281785

PB
Uživatelský avatar
By anhista
#110227
[quote="Pavel"]Tak jsem udělal pořádný zálet tohoto stroje - přece jen testování na shorthaulech po Evropě je triplsedmě pod úroveň :-) Přistání žádná sranda, byly tam poryvy větru a ono to má takovou setrvačnost že to je nezvyk udržet rovně, nerozhoupat to přeřízením. Líbí.

Akorát jsem trochu nevyspalej, celá noc s budíkem každých 30 min :-)

http://www.vataware.com/flight.cfm?id=12281785

PB[/quote]
14 hodin v kuse? To by se mi fakt chtělo... :D
Uživatelský avatar
By Datum13
#111238
Rozhoduji se o nejaké ceste za vodu ale chybi mě letadlo. 777 se mě líbí a je take od PMDG což by mělo odpovídat kvalitě jako 737ng které jiz mám. Ale zajímal by mě názor jiných pilotu na letadla která jsou schopny letět přes tu atlantickou kaluz.:)
Mate někdo jiné doporučení?
Já osobně toužim po dreamlineru nebo A380 ale zatím to nikdo nevydal:(
Uživatelský avatar
By Pavel
#111240
PMDG 747 je taky luxusní, nebo bych zvážil sice starší ale stále moc pěkný addon Level-D B767. Dreamliner ani 380 v kvalitě která by si zasluhovala pozornost stále neexistuje. Maximálně ještě A340/330 od Wilco, sice je to o úroveň níž než výše zmíněné boeingy, ale taky to poletí a docela to funguje.

PB
Uživatelský avatar
By vojav
#111243
Podle mě se 737 také lítá přes Atlantik :) Někde jsem viděl video
Uživatelský avatar
By vojav
#111244
Přesněji na Youtube- Travel Service tuším s mezipřistáním ve Francii :)
Uživatelský avatar
By Datum13
#111251
[quote="vojav"]Přesněji na Youtube- Travel Service tuším s mezipřistáním ve Francii :)[/quote]

Chci něco co je schopne bez mezipřistání letět LKPR/EDDF/EHAM/EGLL-KLAX/KJFK/RKSS/KORD
;)
Uživatelský avatar
By Datum13
#111252
[quote="vojav"]Podle mě se 737 také lítá přes Atlantik :) Někde jsem viděl video[/quote]

Nevěřím ze by 737 a to 800/900 byla schopna letět z Paříže/Londyn do New york i přes nejbližší NATE...možna se pletu ale moci tomu nevěřím. Nejsem doma abych to testnul na PFPX ;)
By Deivoos
#111256
737 lítá přes Atlantik. Sice to není ve světě moc běžné, ale pro český TVS to běžné je :D Lítá se to s mezipřistáním tuším někde na Azorách ? S Eximem lítaj do Dominikánské rep. atd... Jinak British Airways provozují linku Londýn- NY Airbusem A318 :)
Uživatelský avatar
By George_L
#111264
[quote="Datum13"][quote="vojav"]Přesněji na Youtube- Travel Service tuším s mezipřistáním ve Francii :)[/quote]

Chci něco co je schopne bez mezipřistání letět LKPR/EDDF/EHAM/EGLL-KLAX/KJFK/RKSS/KORD
;)[/quote]


No, z Evropy KLAX či KJFK je trošku rozdíl. Z Prahy jsi v New Yorku přibližně za 7 hodin, ale do Los Angeles poletíš ještě další minimálně 4 ;)
Uživatelský avatar
By Datum13
#111265
Jirko jaky rozdíl v tom je sám dobře vím a problem my to opravdu nedělá. Rozhodne bych ale neletel ten Singapore-New York
Pro tvoje info během jedne soboty občas letim LKPR-EKCH-LKPR(2x) LKPR-EHAM-LKPR a pokud započítas plánování kazde cesty + všechny checklisty tak to dá take 10 hodin. Byli časy ze jsem hrál i 36hodin v zatahu ale to nebylo FSX;)
10 hodin let pro mne neni zádný problem;)
Uživatelský avatar
By George_L
#111266
[quote="Datum13"]Jirko jaky rozdíl v tom je sám dobře vím a problem my to opravdu nedělá. Rozhodne bych ale neletel ten Singapore-New York
Pro tvoje info během jedne soboty občas letim LKPR-EKCH-LKPR(2x) LKPR-EHAM-LKPR a pokud započítas plánování kazde cesty + všechny checklisty tak to dá take 10 hodin. Byli časy ze jsem hrál i 36hodin v zatahu ale to nebylo FSX;)
10 hodin let pro mne neni zádný problem;)[/quote]

Jo v pohodě, já jen, že to bylo v jednom seznamu, tak to budilo pocit podobných vzdáleností.

Ten SIN-EWR se asi s normálním letadlem z FS zaletět nedá, protože v reálu to lítají s upravenou A345 IGW, která má tuším i větší nádrže na palivo, a proto dolet 17000 km.

Já si zatím držím maximum na 15hodinovém letu a asi tomu tak i zůstane.
By ASG29
#111271
Jako na potvoru si nemůžu vzpomenout na dávno zkrachovalé slovenské aeerolinky, ale ty drží rekord se 737-700: ze Seattlu do Blavy na jeden zátah. Ale s prázdným letadlem, samozřejmě.
Uživatelský avatar
By Datum13
#111273
tohle si musis precist:)

citat
\"The A340 flights are so long and fly for an extended duration across areas where there’s nowhere to land in an emergency that the airline added a special compartment to hold a corpse, just in case. The space is used if a passenger dies mid-flight and no seats are available for the deceased. The Guardian newspaper dubbed it a “corpse cupboard.”
Uživatelský avatar
By Pavel
#111277
Zbytečný, bych vyhodil pár kabelek z overhead bins nad sedačkami paxů a hned je o lehátko postaráno :-) Teď vážně, kde to čteš?

PB