Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
By tatuldacz
#121162
Takže když to shrnu, na funkci TCAS potřebuji FSUIPC? (Už jsem vygoogloval, co to je).
Uživatelský avatar
By Pavel
#121163
Bez FSUIPC by se Squawkbox ani nespustil, takže by tam být mělo... Nicméně kontrola, že FSUIPC4.DLL je v FSX/Modules nic nezkazí.

Spíš to vidím tak - je určitě někdo poblíž? Doporučuju testnout třeba někdy v hustším provozu poblíž letiště, on ten TCAS nezobrazuje všechno všude, přece jen informace o letadle letícím 20NM pryč a 5 hladin nade mnou je jaksi k ničemu - tím to podle mě bude.

PB
Uživatelský avatar
By vojav
#121164
Ještě v iFly (nevím jak u PMDG) bylo nastavení Show all traffic on TCAS, a ukazovalo všecko v okolí
Uživatelský avatar
By JKol
#121166
PMDG to má taky v nastavení simulation v FMC je tam buďto show all a nebo přesně definovaný rozsah (horizonální i vertikální)
By tatuldacz
#121177
Díky všem za pomoc. Závada byla jako vždy mezi klovesnicí a židlí. Opoměl jsem PMDG Setup, položku "Display" - běhá to jako vítr.  :D
Uživatelský avatar
By Speedy985
#121781
Takže situace: LOC i GS aktivní, zapnutý oba FD, CMD A zapnutý. Příliš vysoká rychlost asi 250 KIAS. Tudíž jsem se APP dohodl na vektorech pro zpoždění. Nešlo to ubrzdit, protože jsem musel klesat dost prudce. Let ze západu při aktivní rwy 06 s větrem v zádech - peklo.

Jakmile jsem dostal pokyn pro hdg 330, tak jsem absolutně nemohl přimět AP k zatočení. Při aktivní LOC + GS už nereagoval na HDG SEL, ALT HOLD, VS - na nic. Jen sledoval ILS. Bylo mi jasný, že musím něco udělat. Vypnul jsem AP a pak oba FD, převzal řízení a zatočil manuálně. Ale AP nešel stále zapnout a na PFD stále svítilo LOC a GS. Levého FD jsem znova aktivoval a deaktivoal. LOC a GS zmizelo. Potom jsem znovu zapnul levého FD a HDG SEL už šlo, takže šel i AP. Zapnul jsem CMD A + ALT HOLD a VS,a protože jsem bojoval s technikou, tak jsem si nevšiml, že jsem nastoupal do 7500ft. APP mě upozornila, že jsem vysoko, ale pak AP normálně fungoval, tak že nebyl problém klesat a zachytit znova ILS.

Ale byl jsem i trochu dezorientovanej. Řešil jsem problém, přitom musel ručně pilotovat a držet kurs a do toho se starat o systémy, abych se mohl vrátit znovu na ILS. Určitě exituje na takovou situaci postup. Teď procházím manuály.

Jak bylo řečeno v klasickém českém filmu: "Ukazuje se, že dva roky prezenční služby, na ovládnutí tak složitého stroje, jakým je 737NGX, nestačí. :D 

Určitě tu je někdo, kdo ví a zná...
Uživatelský avatar
By Macek
#121789
Za sebe nevím, mám s pmdg nalítáno jen pár set hodin, nicméně první věc, kterou bych udělal, aby mne "pustil" VOR/LOC je deaktivace APP. Potom by se mi neměl zobrazovat na PFD ani v aktivním a ani v čekacím módu a  letěl bych dál  na HDG a ALT (VS).
Uživatelský avatar
By JKol
#121791
Autopilot je už i na 737 hodně komplexní. Přesnou proceduru vypnutí APP módů bude vědět Pavel Kubáč, já používám rychlé a jednoduché řešení, prostě precvaknu NAV1 frekvenci :)
Uživatelský avatar
By anhista
#121792
Já bych stiskl TO/GA, aby se deaktivoval APP mode a ihned bych si přenastavil A/P k obrazu svému... tak nějak si to představuji, nezkoušel jsem.  ;D
Uživatelský avatar
By Speedy985
#121795
Přecvaknutí NAV1 mě napadlo až po přistání, ale je to jedna z možností. Asi v letecké simulaci její použití není na škodu a nikdo mi za to hlavu neutrhne. :)

Nicméně hledal jsem do půl jedný v noci v manuálu. 100% správný postup sice asi pořád neznám, ale: jak říká Matyáš, aktivace TO/GA (musí být stále oba FD aktivní) by mělo pomoct k tomu, že se automaticky deaktivuje sledování ILS (i podle tohohle videa https://youtu.be/2XfLr4H0lA0 ). Pak už by zas měl AP normálně reagovat na všechny povely.

Ale stejně by bylo super, kdyby si PK všimnul tohohle vlákna a přispěl svým certifikovaným názorem. Pokud se nepletu, tak na NG lítá. Nebo ne?
Uživatelský avatar
By Datum13
#121801
[quote="Přemek Janša"]
Přecvaknutí NAV1 mě napadlo až po přistání, ale je to jedna z možností. Asi v letecké simulaci její použití není na škodu a nikdo mi za to hlavu neutrhne. :)

Nicméně hledal jsem do půl jedný v noci v manuálu. 100% správný postup sice asi pořád neznám, ale: jak říká Matyáš, aktivace TO/GA (musí být stále oba FD aktivní) by mělo pomoct k tomu, že se automaticky deaktivuje sledování ILS (i podle tohohle videa https://youtu.be/2XfLr4H0lA0 ). Pak už by zas měl AP normálně reagovat na všechny povely.

Ale stejně by bylo super, kdyby si PK všimnul tohohle vlákna a přispěl svým certifikovaným názorem. Pokud se nepletu, tak na NG lítá. Nebo ne?
[/quote]

Pavel nelita na NG ale ma na nej typovku. Jinak leta na 737-400 ;)

A jak napsal Jakub na to TO/GA opravdu opatrne :D
Radsi bych to udelal jak rika Jakub NAV1
Uživatelský avatar
By CSA075
#121804
Postup ktery toto resi je takovy, ze se vyrusi freq. ILS, tj. na NAV radiu se ze stby freq da napr. VOR do ACTIVE a tim padem vypadne APP mode, letadlo bude opet v zaklad im modu, a lze nastavovat HDG, ALT, etc.

TO/GA v zadnem pripade, protoze letadlo prejde okamzite do plneho vykonu a jedine jak toto zrusit ja odpojit A/T a manualne stahovat, tzn. spousta dalsi prace.

Dalsi varianta take slozitejsi je odpojit A/P , A/T a F/D a pak to znova pozapinat, ale toto je pomerne slozite na urovnani a stabilizovani letadlo, hlavne na finale.

Proto prvni varianta je nejjednodussi a praktikuje se.
Uživatelský avatar
By Speedy985
#121809
[quote="Pavel Kubáč"]
Postup ktery toto resi je takovy, ze se vyrusi freq. ILS, tj. na NAV radiu se ze stby freq da napr. VOR do ACTIVE a tim padem vypadne APP mode, letadlo bude opet v zaklad im modu, a lze nastavovat HDG, ALT, etc.

TO/GA v zadnem pripade, protoze letadlo prejde okamzite do plneho vykonu a jedine jak toto zrusit ja odpojit A/T a manualne stahovat, tzn. spousta dalsi prace.

Dalsi varianta take slozitejsi je odpojit A/P , A/T a F/D a pak to znova pozapinat, ale toto je pomerne slozite na urovnani a stabilizovani letadlo, hlavne na finale.

Proto prvni varianta je nejjednodussi a praktikuje se.
[/quote]

Dík. Takže příště vyrušit NAV1 a je vystaráno. Já totiž právě všechno povypínal (A/, A/T, oba FD) měl jsem toho nad hlavu. Sám pilotovat a snažit se držet kurz, komunikovat a do toho všechno ještě znova pozapínat a stabilizovat letadlo. V jedný ruce knipl, v druhý myš :D Paráda to byla  ::)
Konečně mám jasno.
By jari.r
#128498
Ahoj všem, potřeboval bych od někoho poradit v pár věcech, pročetl jsem zde toho mraky i něco vyzkoušel z youtube ale je to stále stejné.
Používám FSX, 737 NGX PMDG, Active Sky 6,

1) Velké změny větru, vítr se mi během vteřiny otočí třeba z 270° na 100° a to několikrát za sebou a s letadlem to strašně mlátí, nastavoval jsem něco v AS6 i FSUIPC dle videí a nic. Je to ale většinou při načítání počasí mezi oblastmi, takže nevím jestli to jde nějak ovlivnit. Kdyby měl někdo nějaký návod.

2) Poslední dobou se mi stává že po vytlačení a startu motorů se mi letadlo samo rozjede na volnoběh a musím zatáhnout brzdu, nevím jestli je to tak i ve skutečnosti, ale dřív mi to nedělalo.

3) Při ILS přiblížení se mi vždy po stisknutí APP nastavený kurs RWY změní o jeden stupeň, tento problém mi nevadí, jen mě zajímá proč.

Díky za rady.
Uživatelský avatar
By JKol
#128499
Ahoj,

Na první otázku mě bohužel nic nenapadá, nicméně u druhý, při jakým výkonu motorů se ti to letadlo rozjede? Pokud si dobře pamatuji, volnobeh by měl být okolo 21% N1, pokud to máš víc, zkus se podívat jestli nemáš třeba špatně zkalibrovaný joystick / plyny.

Co se kurzu týká, simulátorové scenerky jsou vždy trochu pozadu s mag. deklinací, proto PMDG přišli s možností, že si ketadlo nastaví kurz podle kurzu localirezu ve scenerce (bohužel si už nepamatuju kde přesně se to FMC vypíná)
Uživatelský avatar
By Pavel
#128501
Ad vítr: AS6 je hodně starý engine... V AS Next a zapnutem wind smoothing v fsuipc se to neděje. Navíc by ti s Nextem fungoval i wx radar.

PB
By jari.r
#128502
[quote="Jakub Kolář"]
Ahoj,

Na první otázku mě bohužel nic nenapadá, nicméně u druhý, při jakým výkonu motorů se ti to letadlo rozjede? Pokud si dobře pamatuji, volnobeh by měl být okolo 21% N1, pokud to máš víc, zkus se podívat jestli nemáš třeba špatně zkalibrovaný joystick / plyny.

Co se kurzu týká, simulátorové scenerky jsou vždy trochu pozadu s mag. deklinací, proto PMDG přišli s možností, že si ketadlo nastaví kurz podle kurzu localirezu ve scenerce (bohužel si už nepamatuju kde přesně se to FMC vypíná)
[/quote]

Díky,
2) kalibrace pomohla, tato volba by mě nenapadla. Celou dobu to bylo OK až předevčírem mi to skočilo na 30%, teď už mám zase 21,5= +/-.

3) jak jsem psal, zase tak mě to netrápí, pro příště aspoň vím co hledat. :-)
By jari.r
#128503
[quote="Pavel Brodský"]
Ad vítr: AS6 je hodně starý engine... V AS Next a zapnutem wind smoothing v fsuipc se to neděje. Navíc by ti s Nextem fungoval i wx radar.

PB
[/quote]

Díky,
tak to budu muset našetřit na AS NEXT, tu AS jsem kupoval ještě k FS2004 :-)

ten Active Sky NEXT je to samé co AS16 ?
Naposledy upravil(a) jari.r dne 02 led 2017, 15:50, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
By Pavel
#128506
[quote="Jaroslav Lcar"]
[quote="Pavel Brodský"]
Ad vítr: AS6 je hodně starý engine... V AS Next a zapnutem wind smoothing v fsuipc se to neděje. Navíc by ti s Nextem fungoval i wx radar.

PB
[/quote]

Díky,
tak to budu muset našetřit na AS NEXT, tu AS jsem kupoval ještě k FS2004 :-)

ten Active Sky NEXT je to samé co AS16 ?
[/quote]

Nebo jeden Next je levně k dostání zde ;) https://forum.vacc-cz.org/index.php?top ... 128505#new

PB
By jari.r
#128507
[quote="Pavel Brodský"]
[quote="Jaroslav Lcar"]
[quote="Pavel Brodský"]
Ad vítr: AS6 je hodně starý engine... V AS Next a zapnutem wind smoothing v fsuipc se to neděje. Navíc by ti s Nextem fungoval i wx radar.

PB
[/quote]

Díky,
tak to budu muset našetřit na AS NEXT, tu AS jsem kupoval ještě k FS2004 :-)

ten Active Sky NEXT je to samé co AS16 ?
[/quote]

Nebo jeden Next je levně k dostání zde ;) https://forum.vacc-cz.org/index.php?top ... 128505#new

PB
[/quote]

jj, Díky teď jsem psal, tak snad to dopadne.
Uživatelský avatar
By Čondra
#128539
[quote="Jaroslav Lcar"]
2) Poslední dobou se mi stává že po vytlačení a startu motorů se mi letadlo samo rozjede na volnoběh a musím zatáhnout brzdu, nevím jestli je to tak i ve skutečnosti, ale dřív mi to nedělalo.
[/quote]

Ahoj,

Po vypushování před pojížděním se ještě na pushbacku používá parkovačka, aby se letadlo (třeba vlivem sklonu plochy, iluminátů, etc.) samo nerozjelo. Odbržďuje se před pojížděním.

Vypadá to cca následovně (GS- Ground Staff - Handlingář se sluchátkama, FD - Flight Deck), vstupní podmínky: letadlo na stojánce, odstavenej most, připojenej pushback, a letadlo připravený na push & start.

FD->GS: Pushback approved
GS->FD: Release parking brake
FD->GS: Parking brake released
////
Vytlačování a nahazování motorů
////
GS->FD: Pushback completed, set the parking brake
FD->GS: Parking brake set, signal from left/right, thank you, good bye
////
Odpojuje se pushback, handlingář vytahuje sluchátka, steering bypass pin a jde s ním na stranu zamávat na piloty - takový to s tim červeným fáborkem.
////
Odbrzdit a šup šup pojíždět, aby se nezmeškal SLOT :).

OK
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19