Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
By Anton
#112092
[quote="eddiex"][quote="Anton"]Ano FSX VFR 2013[/quote]

Antone, prosim Te jak vkladas ty obrazky, aby se daly takhle "rozkliknout"?[/quote]

Držím se návodu, vyberu soubor, kliknu Add file. Pro jistotu zkontroluji náhled příspěvku. A příspěvek s obrázky odešlu.
A to je vše, pouze nevím proč zmizely a zůstali tam jenom odkazy. Ale teď to je zase v pořádku.
By eddiex
#112094
[quote="Anton"][quote="eddiex"][quote="Anton"]Ano FSX VFR 2013[/quote]

Antone, prosim Te jak vkladas ty obrazky, aby se daly takhle "rozkliknout"?[/quote]

Držím se návodu, vyberu soubor, kliknu Add file. Pro jistotu zkontroluji náhled příspěvku. A příspěvek s obrázky odešlu.
A to je vše, pouze nevím proč zmizely a zůstali tam jenom odkazy. Ale teď to je zase v pořádku.[/quote]

Moment. Jako vyberes soubor u sebe v PC? Nebo ho nejdriv nekam nahrajes?
Mi to pomoci Add file neslo. Nebo je tam nejake omezeni velikosti, ci formatu...?
nakonec jsem to tam dostal prez Rajce.cz za pouziti "img" . Ale dostupne ty kody nemam, nevim proc. vepsal jsem to tam rucne a zafungovalo to.
Takze jsem zase něco udelal ani nevim jak.... :D
By eddiex
#112095
[quote="Pavel"]Jak se dělá ortophoto fake winter?

PB[/quote]

Ja to delal Za pomoci FSEartTiles a FSEarthMasks. Jsou k tomu skripty pro vytvoreni sezonnich a nocnich "textur". Bohuzel ja tomuto vůbec nerozumim. Proste v FSETu [FSEarthTiles] nastavis v ini souboru, ze chces vytvořit masky a ze chces vytvořit sezonni a třeba i nocni textury. Také tam zadas aby byl pouzit program FSEarthMask. Také tam zadas zda se mají pouzit skripty, nebo ne.
Ono to pak podle nastaveni vytvori z letni textury všechny ostatní. Jenze je to vlastne fake, protože ve skutecnosti nejde o pouziti skutecne letni, podzimni, ci zimni fotografie. Ono si to nejak pohraje s pixelama ruznych barev a odstinu a premeni je na jiné barvy a odstiny. Jak jsou ty zmeny udelany je dano prave v tech skriptech. Napsal je nejaky pan Thomas M. Vic o tom nevim.
Jo teda vim, ze se daji zmenit. Jenze to by musel udelat někdo, kdo vi co dela.
Vysledky jsou diskutabilni. Pro pohled z vysky aspoň 5000ft je to jako zazrak. Nize to pak zacina byt postupne viditelne, ze se nejedna třeba o skutecny snih atd.

Bohuzel program FSET se nijak nevyviji a vůbec informaci k nemu je jako safranu. To mi hlava nebere, protože ten program dela uzasne věci. A to i vrukou laika jako jsem ja. Navíc vysledne scenerky funguji prfektne - bez problikavani a prosvitani apod. samozrejmne, ze kvalita fotomaterialu udava vzhled výsledného terenu.

Mimochodem, cim a jak byla vytvorena tato nova CR ?
By ASG29
#112098
Takže to není \"noční\" textura, ale uměle ztmavená. Čili v noci je tmavší, ale stále prosvítá...? Co tedy zkusit udělat \"klasickou noční texturu\"?
Uživatelský avatar
By Pavel
#112099
Klasickou noční texturu, jako že by tam lítali vojáci s L-410FG v noci a nasnímkovali to? To asi neprojde :)

Eddie, a jak hodně je reálné doplnit takto sezónní a noční textury k celé této scenérce? To se dělá až v tomto stavu kdy to jsou BGL soubory, nebo potřebuješ ty zdrojáky? Kdyby šlo jen o strojový čas, tak mi to tu může běžet klidně furt...

PB
By eddiex
#112103
[quote="Pavel"]Klasickou noční texturu, jako že by tam lítali vojáci s L-410FG v noci a nasnímkovali to? To asi neprojde :)

Eddie, a jak hodně je reálné doplnit takto sezónní a noční textury k celé této scenérce? To se dělá až v tomto stavu kdy to jsou BGL soubory, nebo potřebuješ ty zdrojáky? Kdyby šlo jen o strojový čas, tak mi to tu může běžet klidně furt...

PB[/quote]

Pavle je mi moc lito. Ja jsem opravdu veliky kutil, ale především totalni laik. Nevim ani co presne znamena vyraz "zdrojaky" :D
A to nekecam, není to zadna falesna skromnost. Proste tomu nerozumim.
Hotova BGLka nedokazu VUBEC NIJAK upravit [snad jen přejmenovat ano] !!
Proto také například, když postupne pridavam do mnou vytvorene 0.5m/pix ortofoto Prerova, K.Varu, V. Mezirici a Brna vodni plochy, delam to proste kompletne znova. Snazim se zachovávat zvolene rozdeleni oblasti podle souradnic a jednotlive BGLka proste vymenim.
Jedine co pouzivam je cash v FSETu. Takze nemusim stahovat znova ty tiles z GM. Casu to ale moc neusetri popravde. V podstate nove stazeni je u mne stejne rychle jako "prolistovani" slozky cash. :D

Velmi rad budu nápomocen, bude-li to v mych silach. Musel bys ale prekousnout, ze se mnou budes muset mluvit HODNE, HODNE cesky.

Nechci se nijak vnucovat, ale mozna nekdy by bylo i jednodussi sejit se na skypu.
Pro mne také není problém jak stahovani, tak práce pocitace. Trochu me zacina tlacit ulozny prostor. Jen samotne testy rocnich obdobi a vodnich ploch v okoli Brna mi zaplnily 4 TB disk. :D Nic z toho zatím nemuzu vymazat, dokud nedojdu ke konecnemu rozhodnuti jakou cestou se budu ubirat.

PS: Pro ucely mého vzdelavani: Pod pojmem "zdrojaky si muzu představit tiles co stahne FSET a ty giganticke BMPcka co se vytvori a vodni a sezonni "masky" ? Proste vse co se vytvori před konecnym zkompilovanim finálního BGL ? Chapu to spravne?
By eddiex
#112104
[quote="ASG29"]Takže to není "noční" textura, ale uměle ztmavená. Čili v noci je tmavší, ale stále prosvítá...? Co tedy zkusit udělat "klasickou noční texturu"?[/quote]

To ASG29:
Ne ! :D
Není tam vubec nocni textura. Ani zadne umele ztmavovani.
Je tam pouze jedina textura - říkejme ji "letni den".
Simulator [fsx/p3d] sam o sobe vizualne ztmavuje vse co vidíš. Pekne plynule - naprosto nejpřirozeněji vypadajici efekt. Nedochazi tam k zadnemu "prepinani" z denní textury na nocni.
Pokud v BGL je obsazena i samostatna "nocni textura", pak v určitou hodinu [v zavislosti na rocnim obdobi] simulator "prepne" z denní na nocni texturu. To se projevi ruzne. Muze to byt probliknuti. Zajimave je, ze to není na cele plose pod Tebou najednou. Nekdy to muze dokonce vypadat dobře. Třeba ve vetsi vysce. Ze se rozinaji svetla v ruznych mestech v trochu jinou dobu. big_smile Vetsinou to ale pusobi spis rusive a postupuje to logicky od vychodu smerem na zapad. Takhle to funguje v simu normalne a je to prijatelne.
Pokud je v BGL pouze jedina, ona "letni denní" textura, tak se nedeje nic. Pouze se snasi pekne plynule tma a tim vse tmavne. Vcetne ortofotomapy. Ano jde to az do hodne hluboke tmy, ale není to tak, ze by nebylo vůbec nic videt. Tady uz pak zalezi také na nastaveni monitoru atd. Ta ortofoto je stále viditelna.

Udelat klasickou nocni texturu podle mne není spravna cesta. Duvod: Nedokazu to udelat tak, aby výsledek byl prijatelny. Mozna někdo to dokaze, ja nikoliv. A udelat skutečnou nocni ortofoto není mozne, jelikož nejsou k dispozici skutecne nocni letecke snímky. Leda, ze by C.I.A. ?? nebo KGB ?
By Anton
#112105
Sejmu obrázek z monitoru a uložím v PC upravím pomocí Zoner Photo Studio 12 na rozměr do 300kb, rozměr 1929x1041 neupravuji a pak to již sem vkládám.
[quote="eddiex"][quote="Anton"][quote="eddiex"]

Antone, prosim Te jak vkladas ty obrazky, aby se daly takhle "rozkliknout"?[/quote]

Držím se návodu, vyberu soubor, kliknu Add file. Pro jistotu zkontroluji náhled příspěvku. A příspěvek s obrázky odešlu.
A to je vše, pouze nevím proč zmizely a zůstali tam jenom odkazy. Ale teď to je zase v pořádku.[/quote]

Moment. Jako vyberes soubor u sebe v PC? Nebo ho nejdriv nekam nahrajes?
Mi to pomoci Add file neslo. Nebo je tam nejake omezeni velikosti, ci formatu...?
nakonec jsem to tam dostal prez Rajce.cz za pouziti "img" . Ale dostupne ty kody nemam, nevim proc. vepsal jsem to tam rucne a zafungovalo to.
Takze jsem zase něco udelal ani nevim jak.... :D[/quote]
By ASG29
#112107
Tak to asi máme dva různé simulátory... ;) Protože mne to sice malinko tmavne (zvláště stíny, které vrhají kopce), ale v určité fázi se celé ortho jakoby \"rozzáří\" (je noc a textura země vypadá stejně jako ve dne).
By eddiex
#112108
[quote="ASG29"]Tak to asi máme dva různé simulátory... ;) Protože mne to sice malinko tmavne (zvláště stíny, které vrhají kopce), ale v určité fázi se celé ortho jakoby "rozzáří" (je noc a textura země vypadá stejně jako ve dne).[/quote]

Vaclave, no však presne o tom tady mluvime.
To co jsi ted popsal se tyka te celkove velke CR.
Ten okamzik, kdy se to cele rozzari, je prave ten okamzik, kdy simulator prepne z denní na nocni texturu.
Když tam ta "nocni" vůbec není, tak nic neprepne a vse plynule tmavne dal.

To co jsem popsal ja se tyka tech dilcich ortofoto [ Prerov, Beskydy atd.]
Ty totiž nemaji zadnou nocni texturu.
By eddiex
#112109
Ještě jinak a snad srozumitelneji.
Při vsi ucte k tvurci te velke nove ortofoto!!!!!!!!
Lepsi by bylo byvalo, kdyby tam tu nocni texturu vůbec nedaval vytvořit. Mozna to udelal i nevedomky. Kdyby ji tam nedal, pak by všechno jen tmavlo tak, jak je to v tech dilcich ortofotech.
Dodatecne se to odstranit podle mne neda.
By eddiex
#112110
Taky ještě dodam, ze stále nevim v cem je ta nova velka CR vytvorena.

To o cem pisi ja se tyka programku FSET [FSEarthTiles]

Za chvili dodam nejakou fotku pro porovnani. Jen zpojizdnim sim.
By eddiex
#112111
tady fotky. Spichnuto horkou jehlou. Asi jsem nevybral uplne nejlepší místo, ale i tady je videt jasny rozdil. ta fotka hluboke noci - zravna tam není zadny autogen bohužel. Myslim ale , ze to o co slo je videt. Lepsi když si to zkusi sam , kdo chce. Nejlepe hodit se do SLEW modu a prepinat casy a aktivovat a deaktivovat scenerie. To vse primo ve hre z menu v horni liste.
Nebojte se - není pravda, ze při změnách scenerii je nutno restartovat simulator.
Tyto fota jsem udelal v P3D, ale uplne stejne je to zobrazeno i v FSX.
Poradi

1 CR hluboka tma [neprirozene podsviceni celého terenu]
2 Beskydy prirozena hluboka tma [bohužel jen malo autogenu]
3 Beskydy prirozeny soumrak
4 Beskydy 16:30 [naprosto prirozene]
5 CR pozdni soumrak
6 Beskydy pozdni soumrak
7 CR 16:30 [tady uz se zacina projevovat podsviceni]
8 CR hluboka noc
9 Beskydy hluboka noc

Moc se omlouvam za divne serazeni. Mi se to porad prerazuje když to postnu. Jsem holt nemehlo.
Uživatelský avatar
By tmx
#112113
[quote="eddiex"]Ještě jinak a snad srozumitelneji.
Při vsi ucte k tvurci te velke nove ortofoto!!!!!!!!
Lepsi by bylo byvalo, kdyby tam tu nocni texturu vůbec nedaval vytvořit. Mozna to udelal i nevedomky. Kdyby ji tam nedal, pak by všechno jen tmavlo tak, jak je to v tech dilcich ortofotech.
Dodatecne se to odstranit podle mne neda.[/quote]
Autor děkuje za všechnu úctu. :D
Já vůbec nevím, že se do dá dělat bez toho. :)

Jinak je to samo ve FSET, ale měl jsem na to jen asi 150 GB prostoru, takže zdrojáky po každém čtverci musely jít pryč.



Jinak můžu poskytnout ini fajly pro celou čr, aby to přesně navazovalo, to bylo nejpracnější z celé tvorby, pak už je to opravdu jen o zdrojovém čase a čase na spouštění nových čtverců.

A CreateNightBitmap = Yes jsem už tam našel, ale to bylo moc nízko, tam už jsem se nedostal. :D
By eddiex
#112121
Toz jsem rad , ze to beres takhle a ze jsem Te nijak neurazil. Palec nahoru.

No mozna v ramci zachovani integrity oblasti by nebylo na skodu mit ty Tve ini soubory.
Pokud mi je poskytnes, tak se na ne rad podivam.

Taky bych rad videl adresy služeb skrz které jsi to stahoval. samosebou Ti klidne poskytnu ty sve. To je jedna z vzacnosti, jak jsem tak vypozoroval.

Vice v PM at to tu nezaneřádíme.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 16