VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
By wolfv
#65345
Ahoj, mám problém najít tlačítko TO/GA u B737-400 PIC Wilco. U default 737-400 se to nachází u plynu, ale tady to nemohu u Wilca najít...
By kratochj
#65349
Je to na MCP - krizovy sroubek vlevo nad displejem s rychlosti. (v manualu je to i s obrazkem ;-) )
By wolfv
#65351
Trošku mě to nedává smysl, proč je šroubek jako tlačítko TO/GA ...
By wolfv
#65352
A k čemu to TO/GA při vzletu slouží, to zapne přídavné spalování, forsáž aby rychleji vystoupal?
Uživatelský avatar
By amalka
#65364
[quote="wolfv"]A k čemu to TO/GA při vzletu slouží, to zapne přídavné spalování, forsáž aby rychleji vystoupal?[/quote]

Přesně tak, to dle experta agentury RIA Novosti, zapínal i pilot toho polského TU, když viděl že je problém.:

Pilot neměl zatáčet a zároveň přidávat plyn

Po čtyřech dnech vyšetřování dospěli experti podle agentury RIA Novosti k tomu, že piloti prezidentského letounu mohli nehodě zabránit.

Podle zdroje blízkého vyšetřování se rozhodli přistát i přesto, že byli upozornění na špatnou viditelnost. Fatální chybu prý ale pilot udělal, když zjistil, že je daleko od přistávací dráhy.

"Pilot zapnul forsáž a začal stoupat. Z neznámých důvodů se naklonil napravo a křídlem zavadil o stromy a ztratil kontrolu nad strojem," uvedl expert pro agenturu RIA Novosti.

Podle něj pilot neměl současně zrychlovat a zatáčet. Pádu mohl zabránit, kdyby jen přidával rychlost. Motory letadla byly podle údajů z černých skříněk v pořádku a manévr byl tudíž možný.


http://zpravy.idnes.cz/video-obyvatel-s ... anicni_stf

...
Uživatelský avatar
By ihrdlicka
#65369
Sem to říkal, že TUčko je geniální stroj. Taková polostíhačka.
Uživatelský avatar
By amalka
#65371
Jo, v zadní části trupu to má servisní otvory, kudy se v případě zapnutí přídavného spalování leje vodka přímo do výstupní trysky motorů. Akorát potřebuješ další 4 lidi, dva odšpuntovávají a dva lejou. (do prostředního motoru se muže lít taky, ale v praxi se to nepoužívá, protože je to dokopce). Bohužel poláci letěli s tzv. zkrácenou posádkou, a tudíž neměli ty další 4 členy posádky.
By kratochj
#65443
[quote="wolfv"]Trošku mě to nedává smysl, proč je šroubek jako tlačítko TO/GA ...[/quote]

Dovedes si predstavit, ze bys na minimech zobrazoval TQ a "mackal" tam tlacitko TO/GA? Je to IMHO kvuli tomu, abys v simulatoru mohl rychle zapnout tento rezim. Alespon to si myslim, ze je to ten duvod.
Uživatelský avatar
By Filipos
#65467
Namapovat TO/GA čudl na tlačítko na joyi je jednoznačně nejlepší řešení. Ono ani lovit na minimech malý šroubek na palubce není eňo ňuňo.

[quote="Amalka"]Jo, v zadní části trupu to má servisní otvory, kudy se v případě zapnutí přídavného spalování leje vodka přímo do výstupní trysky motorů.[/quote]

Za skandální považuji, že jsi vynechal možnost opravy běžícího motoru za letu jedním ze členů statečné posádky pouze s pomocí věcí na palubě (na druhou stranu, na Apollu 13 to tak fakt fungovalo). Mám též trochu pochybnosti, zda by neměli soudruzi na palubě větší spotřebu paliva, než ty motory.
By wolfv
#65594
A v jakých místech se nachází TO/GA tlačítko v reálné 734, je to někde u tlač. Autothrottle?
Uživatelský avatar
By Filipos
#65596
Na plynových pákách, je to černý čudlík. Viz. můj avatar třeba (je to vidět špatně, ale je).
By wolfv
#65625
A je jen jedno tlačítko TO/GA pod držadly 1,2 pro oba motory, nebo je jedno tla. pod držadlem 1 pro levý motor a druhé tla. pod drž. 2 pro pravý motor? A to/ty tlačítko/ka se při stisknutí musí držet pro zapnutí a pro vypnutí pustit a nebo se to jen stistkne a pak to samo drží, a když to chci vypnout tak to jen vymáčknu?
By Tommy
#65629
No je to tak,že jsou dvě a(stačí zmáčknout vždy jen jedno ;) ) každej pilot má na \"svý\"(na 1 má kapitán na 2 má druhej (může se ale klidně mačkat i to druhý :) ) )Při armovaným autothotrle se zmáčkne asi na 2sec. a pak se pustí a pynový páky jedou samy do předu. ;)
Uživatelský avatar
By Filipos
#65639
[quote="wolfv"]...a když to chci vypnout tak to jen vymáčknu?[/quote]

TO/GA režim se nevypíná jako takový. Buď to v případě přerušeného vzletu zrušíš jednoduše stáhnutím plynu na idle, nebo pak v redukční výšce čudlem N1 na MCP.