VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
#60633
Během čekání na Airbus a ATR bych chtěl zkusit něco většího než Cessna. Stáhnul jsem si L410 UVPE, panel vypadá moc nádherně a dneska ho jdu prolítnout. Také MIG21 ze stránek flightsim.cz vypadá nádherně, ale obávám se, že ten asi ani nenastartuju. Ještě nějaké stroje byste doporučili?

Pokud byste uvedli nějaký odkaz na stroj, prosím napište také, jak moc je složitý pro začátečníka. Například číslem od 1 do 5 (1 nejlehčí, 5 nejsložitější). Díky
#60635
L-410 UVPE je dobrý základ, lze ji i rozšířit o FMC (freeware) (ve FS2004 dokonce jako gauge ve 3d kokpitu) včetně aktuálního airacu (placené) a létat tak i rnav. Na učení se IFR RNAV i NON-RNAV jedno z velice vhodných letadel.
#60636
Tak jsem dneska zkusil NON-RNAV let LKTB W32 LKPR, vse probehlo hladce az do pristani. Nezachytil jsem GS na RWY 31. LLZ byl ok, ale autopilot ho letěl malinko šikmo (rafička byla celou dobu letu radiály mírně vychýlená). To pro mě byla katastrofa, protože jsem už neměl čas na go-round... Nevím proč jsem ho nechytil, musím to zalítnout znova a presneji.

Muj dotaz je ale na rychlomer a vyskomer. U rychlosti ji musim stale prepocitavat, kdyz komunikuju s ATC? To neni moc sikovny (mam hlavu k prasknuti). A jeste horsi je to u vysky, kterou teda prepocitavat neumim. Neexistuje panel alespon s nastavovanim vyskomeru v hPa?

Každopádně je to dobrý letadlo, určitě lepší než ten default boeing...
#60644
O jakém letadel mluvíš?
V některých letadlech je problém s jednotkami tlaku, ale dá se to obejít tlačítkem\"B\" a zapamatováním si přepočteného tlaku z 1013,25.
Co by jsi chtěl přepočítávat u rychloměru?

Jinak každý pilot musí umět letět s letadlem v první řadě bez AP, takzvaně, \"na ruku\". Autopilot je nadstavba. Takže se nauč zalítnout ta přiblížení ručně.
#60645
1) Autopilot něco nechytil? No a? Ty seš pilot, máš AP vypnout a chytit to ručně.
2) Rychlost - sice si tam můžeš zašroubovat rychloměr v knotech, ale k čemu ti bude, když všechny rychlosti v příručce k letadlu jsou v kilometrech? Jak často se tě ATC na rychlost ptá? Rozhodně ne tak často, aby sis to nemoh přepočítat
3) Výška - není problém tam hodit jiný výškoměr. Co tam je teď? Ukazuje to ve feetech ale tlak je v inHg, nebo to ukazuje v metrech? Pokud je tam jen inHg tlak tak bych to nechal, lítat se s tim v pohodě dá (buď si QNH vydělíš 33,86 - kaluklačku v kokpitu máš, nebo budeš vozit převodní tabulku - vyrobí např ms Excel, nebo stiskneš tlačítko B)
x) Mrkni na web Air Prague. Vyloženě pro takové jako ty to podle mě je celé dělané, je to pokus o kariérní systém (VFR okruhy s cessnou->VFR přelety třeba s L200->IFR aerotaxi třeba s 410-> IFR linky+chartery s dopravákem) a letadla tak, jak se vyvýjejí pilotovy schopnosti (cessna->L200->L410->DHC6->Boeing/Airbus).
xx) na webu AP máme L410 i s vestavěným rnav systémem a lehce upraveným panelem a kokpitem, takže s tím můžeš lítat po celém světě stejně, jako třeba s ATRkem.
#60647
Já zatím používám základní letadlo B737-400, k tomu mám stažený panel a potom P8R Softwares FMC. Ten funguje jako
palubní počítač. Je zdarma a zatím to funguje vše společně dobře.Jestli mi pak to lítání chytne, tak si pořídím nějaké placené letadlo.
Přiznám se , že jsem úplnej nováček a obdivuju skutečné piloty, protože když sleduju co všechno musí znát=klobouk hluboce
před nimi smekám.
#60648
No ono se to lehko řekne zalítnout to ručně jen s myší... ;-)

Dulezite je, ze jsem provedl investigaci a zjistil, v cem byla chyba. Na NAVu jsem ladil VOR nikoli ILS. Docela pruser, co? Nedivim se, ze jsem nechytil GS - zadny na teto frekvenci neni :-)