VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
#59413
Chci se zeptat, zda někdo také používá tohle FMC v kombinaci s FS 2004. Mně totiž nefungují správně SIDy a STARy např. při odletu z LKTB (Bodal 1A), nebo LKKV (Baltu 8A). Další jsem zatím nezkoušel. Připadá mi, že problém je v tom, že si FMC špatně vytváří body, po kterých se má letět, a to proto, že nefunguje vytváření bodů v určité vzdálenosti od DME (DMETOINTERCEPT) a následný let s určitým headingem a zachycení radiálu. V důsledku toho jsou body vytvořeny úplně jinde a odlet proběhne zcela nesmyslně. Na LKPR to funguje dobře, protože po nastoupání do určité altitude se letí přímo na pevně stanovený fix, zatímco v LKTB a LKKV se po nastoupání resp. v určité vzdálenosti DME letí heading a pak nalétává radiál. Další problém jsem zaznamenal při approachi na ILS28 v LKTB trans BNO, kdy si VasFmc vytvořilo bod BNO/119/10, po němž má následovat zatáčka do ILSu, někde v jiném koutě světa cca 10 000 NM od Brna. Divné, že. Proto bych chtěl poprosit, jestli někdo používá stejný FMC, zda by nemohl tyto přílety a odlety vyzkoušet, zda jde o problém na straně VasFmc nebo na mojí straně. Jo a Airac od Navigraphu mám poslední. Díky za jakoukoliv odpověď či radu.
#59436
Nevím jaký airac vasFMC použílá ale já mám stejný problém s TU154, které používá airac FSNAV. Prostě v lepším případě tam ten bod vůbec není, nebo v horším tam je a někde jinde. Když je na druhý straně zeměkoule, tak je to ještě dobrý. Horší je když je zhruba někde, kde má být ale doopravdy jen zhruba. Co s tím ti neporadím protože nevím :-). Já to prostě řeším tak, že u všech bodů při zadávání kontroluju souřadnice a v případě chyby nahrazuju alternativními se správnými souřadnicemi.
Podle mě jsou chyby v airacu. Je to smutný (když je to placený), ale co nadělám...
#59440
Díky za reakci. Já to zkouším s A 320 od Project Airbus, protože to doporučují vývojáři od VasFmc. AIRAC je přímo pro VasFmc, ale je udělaný tak, že pro SIDy, STARy a transitions používá data od Leveld (uložená ve složce Leveld_proc). Když jsem v ní koukal na soubor pro LKTB, všechno mi připadalo napsané správně, takže mám pocit, že chyba pak vznikne někdy během kalkulace ve Fmc. Prostě to nedokáže po vystoupání do určité ALT nebo v určité vzdálenosti DME pokračovat po zadaném HDG.
Vlastní správné souřadnice bodů u těch zmiňovaných odletů zadat nelze, protože jsou pokaždé jinde, podle toho, kdy letadlo vystoupá do 5000 feetů. Navíc se pak neletí na fix, ale pokračuje po HDG a nalétává radiál (to už jsem vlastně psal výš a i v původním příspěvku).
Pořád věřím, že mi někdo poradí. Díky.