VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
By Bromus
#58107
jednoduchá otázka, je možné v základní mapě FS2004 přidat, změnit posunout atp.nějaký bod ? např v DUBAJI je bod

ASPAM na pozici
N25 19.1
E055 14.9

který v originál FS mapě není, je teda možný ho tam nějak docpat ? :)
Uživatelský avatar
By George_L
#58108
[quote="Bromus"]jednoduchá otázka, je možné v základní mapě FS2004 přidat, změnit posunout atp.nějaký bod ? např v DUBAJI je bod

ASPAM na pozici
N25 19.1
E055 14.9

který v originál FS mapě není, je teda možný ho tam nějak docpat ? :)[/quote]

To potřebuješ na on-line lítání?
By Bromus
#58111
litam s concordem a ten jaxi FMC neobsahuje, a přijde mi trošku divny ho docpavat do letadla ktery ho nevlastnilo :)
Uživatelský avatar
By George_L
#58112
No tak potom, ale nemůžeš chtít lítat bod ASPAM, který bude (tipuji podle počtu písmen) nějakým \"virtuálním\" bodem.

EDIT: Resp. ten bod musíš zaletět jako průsečík dvou radiálů VORů

(modří doplní)
By Bromus
#58113
jenže jak pak zaletet jinak SID z Dubaje rukou odhadem ? nebo podle mapy točit letadlo podle vzdáleností a vektorů ?
Uživatelský avatar
By George_L
#58115
No, to je právě to, že ty SIDy budou v drtivé většině pro letadla s FMC (RNAV able), takže pokud nejsi schopen zaletět, žádáš o radarový odlet - tzn. nejčastěji stoupáš do povolené ALT RWY HEADING a pak Tě řídící navede na bod Tvé trasy, ale ta v Tvém případě zase musí být NON-RNAV. Mrkni na tento příspevěk http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic. ... 028#p58028 a pak níže (+ školička), které Ti objasní, že třeba v ČR je NON-RNAV trať jen jedna \"W32\"
Uživatelský avatar
By PavelS
#58116
[quote="George_L"]No tak potom, ale nemůžeš chtít lítat bod ASPAM, který bude (tipuji podle počtu písmen) nějakým "virtuálním" bodem.

EDIT: Resp. ten bod musíš zaletět jako průsečík dvou radiálů VORů

(modří doplní)[/quote]

No ASPAM je "virtuální bod" ale ty se eště dělí na dva typy : R-NAV a NON-RNAV. Ten první může jít zaletět na ruku, pokud je definován radiálem a DME , ten druhý nikdy. Zde zmiňovaná teorie o průsečíku dvou radiálů je v praxi pochopitelně zcela špatně.

Problém : i kdyby se v FSCe zmenily všechny body, tak se to musí 1 za 28dni opakovat (zmeny AIRAC) a pak ěch bodů je řádově 10.000 a mnohé v FSce původně vůbec nejsou. Čili nějaká ruční editace je nemožná. Strojově updatovat to zřejmě lze, ale stejně musíš "koupit" AIRAC data (kupují se data ne ten FMC jako takový) a pak hlavně stejně to neřeší správný let R-NAV, protože FSka bez FMC toho prostě neníc hopna ( neumí řešit let over a by a možná i další efekty). Čili jediné doporučení je skutečně pořídit FMC.
Uživatelský avatar
By George_L
#58117
[quote="PavelS"]
No ASPAM je "virtuální bod" ale ty se eště dělí na dva typy : R-NAV a NON-RNAV. Ten první může jít zaletět na ruku, pokud je definován radiálem a DME , ten druhý nikdy. Zde zmiňovaná teorie o průsečíku dvou radiálů je v praxi pochopitelně zcela špatně.
[/quote]

Děkuji, já věděl že zkušenější doplní / opraví. Holt, i já jsem zhýčkaný RNAV :( ;)
By Bromus
#58118
hmm to sem ale nechtěl slyšet že budu muset učit concorda novým kouskum železa jako je FMC :P njn evoluce je potvora xD
Uživatelský avatar
By George_L
#58119
[quote="Bromus"]hmm to sem ale nechtěl slyšet že budu muset učit concorda novým kouskum železa jako je FMC :P njn evoluce je potvora xD[/quote]

No, on ten stroj přeci jen už něco pamatuje ;). Můžeš to brát tak, že lítaš s nějakým updated strojem.
Uživatelský avatar
By PavelS
#58121
No s Concordem se podle mne lítat regulerně R-NAV létat nedá. Tam skutečně asi je nejjednodušší požadovat totálně vektorování.
Uživatelský avatar
By Filipos
#58122
Já bych si tím tak jistý nebyl. Concorde má přece v kokpitu takový ten panel s čudlíkama, kde se myslím zadávají jednotlivé body (asi podle zeměpisných souřadnic), a krom toho má v kokpitu na panelu autopilota tlačítko INS. To nasvědčuje tomu, že RNAV Concorde normálně lítal... :)
Uživatelský avatar
By PavelS
#58123
Jo, to je vlastně pravda , ono tam byl nějaký INS. Nicméně pochybuju, že by to bylo P-RNAV, ono to spíše bylo globální navigace jako teď je GPS. Pochopitelně nejlepší řešení by bylo sehnat někde simulaci toho INS , možná to někde je.

Doplňkový problém je, že na tratích létat Concorde po supersonic tratích, tazkže navigace tam není žádné R-NAV. Jde opravdu o problém se dostat z letiště na tuto trať, což podle mne se dělo \"všelijak\".
By Bromus
#58124
hmm zajimavy, takze odlet z letiště \"všelijak\" pak cestou\"jakoukoliv\" az na začátek ILSu \"jakkoliv\" hmm uz vidim co tomu budou rikat na věži xD jinak systém INS je přímo napojenej na tady na GPS .. tudíž kdyz letim podle INS tak to kopiruje trat nacvakanou v GPS proto sem chtel puvodne ty body dostat do mapy ....
Uživatelský avatar
By Pavel
#58130
No, původní INS byla proto, že GPS nebyla (zní logicky, ne?). Tedy, vykašlal bych se na jakoukoliv GPS v FSce, je to sajrajt. Kombinovat defaultní GPS s čímkoliv je podle mě krok dozadu, a to jak v komfortu užívání, tak v míře reality.
Já bych:
do concorda dal FMCčko (bude to nereálné, ale použitelné), nebo v nouzi nějakou komerční GPS, která má měsíčně aktializace všeho, tj cyklus AIRAC (placené)
do concorda dal KLN-90 (zvláštní typ GPS), někde to existuje freewarově. Je to hardcore přístroj, složitější než GPS(FMC), ale jednodušší než INS

do concorda nedával nic a lítal NON-RNAV (výhody zřejmé, nemusíš se v ničem hrabat, a potrénuješ klasickou navigaci, ale nevýhody takové, že v některých zemích nejsou nonrnav tratě, natož ve výškách kde létá concorde a mimo ATS tratě je v některých částech světa zakázáno létat úplně.

do concorda dal INS (http://www.simufly.com/ins/) - tento freewarový addon je mimochodem údajně hrozně moc reálný, tj učit se s tím nebude na jeden večer, ale až se s tim naučíš, tak to bude hodně hardcore.
By Bromus
#58131
no mam Concorda od Just Flight, ten v sobě INS navigaci má, ta pracuje na přímém zadávání bodů podle souřadnic, s tím že to pak letí ze souřadnice na souřadnici, nevím jestli bude lepší nebo horší než ta co doporučuješ ...? nicméně zkusim oboje a uvidí se :)
Uživatelský avatar
By Filipos
#58133
Ze souřadnice na souřadnici - to je přesně ono. Funguje to v podstatě stejně jako FMC, akorát je mnohem složitější obsluha.
By Bromus
#58135
nicméně STAR nebo SID dotoho taky nenacpu podle mapy s radiusama, o holdingách nemluvě. litá to podle toho stejne jako podle GPS usecky mezi bodama ...
Uživatelský avatar
By PavelS
#58136
Jo, myslím, že to je přesně to ono. INS určitě neumí holdovat. proto bych SID nahradil vektorováním, zakončeným u SIDu dct to první bod trati a vektorováním na příletu. Podle mne to tak nějak bylo i v reálu.
Upozorňuju, že holdování za pomoci FMC je iba zhůvěřilost těch nejlínějších pilotů.
Uživatelský avatar
By Filipos
#58137
[quote="Bromus"]nicméně STAR nebo SID dotoho taky nenacpu podle mapy s radiusama[/quote]

Jaktože ne? U každého bodu v mapě máš souřadnice, jeden pro druhém je pěkně naboucháš do INS a máš celý SID nebo STAR, ale ty vektory jsou asi lepší. V reálu byly myslím na těch letištích, kam Concorde pravidelně létal speciální procedury, tj. spešl SIDy i STARy (třeba i kvůli hluku).
Holdování zapomocí FMC není možné skoro v žádném addonu, takže tímhle bych si hlavu nedělal, navíc, jak píše Pavel, je to fakt zrůdnost.
Uživatelský avatar
By Pavel
#58141
No, já bych tam ty SIDy a STARy fakt nedával, aspoň v LKPR je na nich vyžadováno P-RNAV, což tohle zdaleka nemá (bavíme se o navigační přesnosti). Tj naplánovat trať, tu zadat do INS a letět. Na trať se dostat radarovym odletem (nebo pokud existuje nonrnav SID - v LKAA vše mimo LKPR) a z trati na IAF vektorováním (nebo pokud existuje nonrnav star).