Forum zaměřené na vše o letadlech, sceneriích, addonech a ostatním z Microsoft Flight Simulatoru.
Uživatelský avatar
By Macek
#117622
Ahoj, poradíte mně někdo s FD u pmdg B737? Dost se mi v poslední době stává, že ukončím let, všechno povypínám a nechám jet jenom APU. Pak zadám nový let, komplet trať atd. (bez chyby) a po startu se mi po zapnutí FD neobjeví kříž  FD a následně nemohu letět ani na AP. Na čem všem je závislé spuštění a korektní funkce FD? Díky předem
M.
Uživatelský avatar
By vojav
#117623
[quote="Martin Machura"]
Ahoj, poradíte mně někdo s FD u pmdg B737? Dost se mi v poslední době stává, že ukončím let, všechno povypínám a nechám jet jenom APU. Pak zadám nový let, komplet trať atd. (bez chyby) a po startu se mi po zapnutí FD neobjeví kříž  FD a následně nemohu letět ani na AP. Na čem všem je závislé spuštění a korektní funkce FD? Díky předem
M.
[/quote]

Dycky to musíš jakože restartnout.. vypnout a zapnout F/Dčka :)
Uživatelský avatar
By JKol
#117628
Když zmačkneš nějaký mód na MCP, zapne se ti? Jinak autopilot závisí na nastavení trimu a aktuálním úhlu klonivé osy (když moc stoupáš, nezapne se).
Uživatelský avatar
By Macek
#117631
Trim OK, mně se nezapnou ani osy na FD takže spíše nastavení trasy než cokoli jiného. Ten AP už je jen důsledek. Většinou problém hned při pojíždění - nelze aktivovat LNAV i když mám trasu kompletní :-(
M.
Uživatelský avatar
By CSA075
#117632
[quote="Martin Machura"]
Trim OK, mně se nezapnou ani osy na FD takže spíše nastavení trasy než cokoli jiného. Ten AP už je jen důsledek. Většinou problém hned při pojíždění - nelze aktivovat LNAV i když mám trasu kompletní :-(
M.
[/quote]

FD zobrazuje dve osy: smer ( svisla osa ) - LNAV ( HDG ) a rychlost s vyskou dohromady ( vodorovna osa ) - VNAV ( speed, level chng, alt, v/s ).
Jestlize tedy mas vse dobre v FMC, tzn. trat a potvrzenou, performance, potvrzeno, C/G a rychlosti V1, Vr, V2 dobre nastaveny trim, zapnes FD jeste pred pojizdenim a sviti ti FD nad prepinacem, pak odstartujes, po vzletu ve 400ft zapnes LNAV a nebo HDG, mela by ti naskocit prvni bara ( svisla FD) . V 1500ft zapnes N1 a v/s a naskoci ti vodorovna bara FD. Pak muzes zapnout A/P a poletiti to. Kazdopadne ti A/P nejde zapnout hned a nesmis mit sily v rizeni, tzn. vytrimovane letadlo tak jak ma byt a nesmis tahat, pak nezapnes toho A/P.

Jestlize tedy toho A/P nezapnes, tak jsi neco z tohoto neudelal a mas tedy spatne.
Uživatelský avatar
By Macek
#117651
TO/GA ano, co se FD týče vždycky to fungovalo s levým. Nicméně může mít vliv zapnutí Yaw damperu? Na overhesdu mi nějak blbne přepínač.
Uživatelský avatar
By Lapak
#117661
Při vzletu bys měl mít zapnuté oba FD. Co přesně to udělá pouze s jedním popravdě nevím, to není v žádné standardní ani nestandardní proceduře :) Při go-aroundu je možné je mít oba vyplé a po zmáčknutí TO/GA ti bary naskočí i tak. Tipl bych, že zrovna bary při vzletu zafungují stejně, ale nemám vyzkoušené.

Vypnutý yaw damper by čistě teoreticky vliv mít neměl, AP a YD jsou u NG oddělené (s vyjímkou tripple-channel autolandu). Nicméně to může poukazovat na nějaký jiný problém, co přesně znamená "blbne přepínač"? Jsou situace, kdy se YD sám vypne (chyba/vypnutí INS, ztráta hydrauliky atd.), tak jestli tam náhodou nemáš nějaký úplně jiný problém.
#117674
[quote="Vojtěch Javorský"]
[quote="Jakub Jiřička"]
tohle dela kdyz nemas zaplou hydrauliku myslim
[/quote]
A podle mě hlavně IRS :)
[/quote]
nojó máš pravdu, nějako jsem to popletl :D
Uživatelský avatar
By Lapak
#117675
[quote="Martin Machura"]
Blbne přepínač znamená že blbne přepínač  ;). Prostě je nějaký posekaný a vrací se do polohy "vypnuto"
[/quote]

No sám se určitě nevrací, má k tomu nějaký důvod :) Na zemi vypnutá hydraulika nevadí. Za letu, když přijdeš o system B, tak přijdeš i o yaw damper (zajímavost - když přijdeš o oba systemy B i A, tak YD opět funguje a dokonce přijímá vstupy z beranů a pomáhá s kloněním letadla).
Viděl bych to na ty IRS - oba IRS musí být v poloze NAV, aby ti šel zapnout yaw damper. Pokud nemáš OBA IRS v NAV, tak by to mohlo vést i k problémům s tím FD/AP/barama... Tohle asi zkontroluj jako první.
By jps111
#117678
DE
dej tam zápalku..... ;D


PS : já měl něco podobného na iFly u 737ky, nešli připnout generátory
      po nahození motorů. Odinstal - nainstal - restart.
Uživatelský avatar
By Lapak
#117681
Aha :))

A zafungovalo to? Protože bez funkčního yaw damperu se může létat a zrovna na proceduře vzletu to nic nemění.
Uživatelský avatar
By Macek
#117723
A už ne OK. Tři lety v pohodě, čtvrtý zase nejde zapnout AP. Jako idiot jsem si psal všechny kroky, které jsem za ty tři lety udělal, a pak nic :(. Prdím na to, budu na druhém simu lítat C172 VFR a B737 prodám.
Vyvolávací cena 60 tis.  Komp, klávesnice, 3 monitory, berany Saitek, VrInsight overhead, CDU Efis/MCP/COM, TQ vč. speedbrake a flaps, gear lever samostatně, PMDG B737 manual. Myška bezdrát v ceně  ;). Osobní odběr, zabudováno ve stole. Navíc mapy a SOP CZ a okolí.
M.