Tak, co rici k PMDG DC-6? Vychazel jsem z proste matematicke uvahy, ze DC-6 = 2 x DC-3. A jelikoz s DC-3 je legranda, bude s DC-6 legranda dvakrat vetsi. Nu, uvaha hezka, nikoliv vsak spravna. Ona DC-6 ma nejen dvakrat tolik motoru, ale take ma i radu systemu navic. Pretlakovani, motory s vodnim vstrikovanim, vice protinamrazovych systemu atd. Krome toho i zname veci jsou ve vetsim poctu slozitejsi -- napr. 8, pripadne 10, nestejne velkych palivovych nadrzi bez moznosti precerpavani svedci o jiste skodolibosti konstruktera letadla. Zkratka, veci v kokpitu je opravdu HODNE, skoro na vsechno lze klikat a neco to opravdu dela.
Ale. Ale aby toho na zacatek nebylo prilis, PMDG pripravilo automatickeho palubniho inzenyra(?), ktery sam projde urcene flow/checklisty a pripadne drzi motory v predepsanem rezimu. Takze opravdu hned po koupeni tohoto letadla s nim muzete zacit letat, protoze jen vrtite kniplem a ovladate si radia. Je trochu skoda, ze mate k dispozici jen plne automatickou pomoc nebo zadnou. AFE se samozrejme drzi jen urcene sekce, ale nemuzete ho zkratka pouzit jen na predrikavani checklistu nebo opravdu jen na FE akce. Krome AFE mate k dispozici take Ramp, Fuel&Loadout a Maintenance Manager. Nastaveni par PMDG parametru a ukladani a nahravani scenaru (v podstate pozice a stav letadla). Fuel&loadout se netluce s FSEconomy ci jinym nakladacem, coz je fajn.
A jak vlastne DC-6 leta? Inu, je to takova odrostlejsi buclata mamina. Rozvasnit ji k nejakym divocinam je projekt na cely den a vyzaduje spolupraci vsech tri muzu v cockpitu. Leta celkem rychle (220-270 KTAS), ale stoupa a klesa 500-700 FPM. Rozhodne tedy necekejte, ze vam s TOD pomuze ATC! Chce to planovat hodne dopredu, nebat se a nebrzdit... neni jak
Celkove jsem z PMDG DC-6 nadsen. To, ze je vsechno krasne nakreslene, zvuky jsou uchazejici a detaily 3d modelu paradni, jsem ani nepsal. Me na tom bavi hlavne to, ze DC-6 je uz velky a slozity airliner, ktery nekam doleti a zaroven je z nej neco videt. A navic je z doby, kdy piloti opravdu neco delali a obdiv svych vyvolenych (nebo alespon kolegyn letusek) si zaslouzili. (Tukanim do FMC sbalite jen datla :-P )
PMDG DC-6 jsem vzal na klasicky Pepik-flight Praha-Brno a tady je par obrazku.
1. Dolejte mi par tisic galonu paliva, ctyri cisterny vody, par set galonu oleje, par set galonu alkoholu a do kokpitu malou plzen.
[img width=800]
http://s16.postimg.org/r8okyhkdh/image.png[/img]
2. Sestka pred Sestkou.
[img width=800]
http://s16.postimg.org/nqcl23jhh/image.png[/img]
3. Rollin', rollin', rollin'...
[img width=800]
http://s16.postimg.org/jvdsd9pph/image.jpg[/img]
4. Rawhide!
[img width=800]
http://s16.postimg.org/mqqvk4tph/image.jpg[/img]
5. Prechod na chca-nechca IFR.
[img width=800]
http://s16.postimg.org/tihamzip1/image.jpg[/img]
6. Ramp Manager
[img width=800]
http://s16.postimg.org/cj8c7q7hh/image.jpg[/img]
7. Maintenance Manager
[img width=800]
http://s16.postimg.org/nk3hcqzqd/image.jpg[/img]
8. Turiny!
[img width=800]
http://s16.postimg.org/xiofz895x/image.jpg[/img]
9. Ende gut, alles gut
[img width=800]
http://s16.postimg.org/ermip2elh/image.jpg[/img]
A na zaver:
[img width=800]
http://www.whiskeysimulation.com/wp-con ... ckpit1.jpg[/img]