[quote="CSA075"][quote="Araneus"]
VFR AIRPORTS
Small Airports, package 1: LK01 Baska, LK04 Boritov, LK08 Ceska Lipa Rams, LK09 Ceska Trebova, LK10 Cesky dub, LK11 Dacice, LK14 Chaberice, LK16 Chotec, LK23 Charvatce, LK24 Letovice, LK26 Lomnice nad Popelkou, LK27 Melnik, LK28 Miroslav, LK31 Stremy, LK33 Opava, LK40 Ricany, LK41 Sazava, LK42 Slusovice, LK44 Kramolin, LK47 Trutnov, LK48 Teplice, LK50 Trebic, LK57 Osiciny, LK60 Borek, LK68 Frymburk, LK69 Chribska, LK71 Steti, LK72 Straznice, LK73 Druzcov, LK78 Pencin-Cihadlo, LK79 Trebon Dvorce, LK80 Skudly, LK81 Borsice, LK82 Kaplice, LK90 Vratkov, LKPK Pisek, LK89 Horni Pocaply[/quote]
Ahoj Peto,
Jen pro Info, toto jsou nektere UL plochy, tam s normalnim letadlem typu Cessna , Zlin a tak nemuzes....[/quote]
Dle Vyhlášky č.64/2010 MDS (prováděcí vyhláška zákona č.49/1997 Sb.) na tyto plochy SLZ můžeš i s certifikovaným letadlem.
§ 14
Charakteristika ploch, vymezení druhů letadel
a leteckých činností, při kterých lze ke vzletům
a přistáním využít jakékoliv plochy
(K § 35 odst. 3 zákona)
(1) Plochy, které nejsou letištěm ani plochami vymezenými
v územně plánovací dokumentaci nebo
v územním rozhodnutí o využití území určenými ke
vzletům a přistáním letadel, mohou být využity pouze
a) ke vzletům a přistáním vrtulníků a s tím souvisejícím
činnostem za účelem provozování obchodní
letecké dopravy,
b) ke vzletům a přistáním letounů, vrtulníků, letadel
s kolmým vzletem a přistáním, balonů a letadel bez
pilota a s tím souvisejícím činnostem za účelem
provozování leteckých prací vymezených v § 20
odst. 1,
c) k provozování vyhlídkových letů balony,
d) za účelem provozování letecké činnosti pro vlastní
potřebu,
e) za účelem rekreačního a sportovního létání,
f) k nácviku vzletu a přistání balonů a letadel bez
pilota, pokud je tento nácvik součástí osnovy pro
výcvik,
g) při výcvikových letech letadel k provádění leteckých
zemědělských a hasebních prací prováděných
z těchto ploch, nebo
h) v případě stavu nouze nebo naléhavém veřejném
zájmu, například lety záchranné služby, hašení požárů.
(2) Plochy, které nejsou letištěm ani plochami vymezenými
v územně plánovací dokumentaci nebo
v územním rozhodnutí o využití území určenými ke
vzletům a přistáním letadel, lze využít k činnostem uvedeným
v odstavci 1 písm. a) až d) pouze za podmínky,
že využití takovéto plochy je součástí udělené licence
k provozování obchodní letecké dopravy, povolení
k provozování leteckých prací nebo povolení k provozování
letecké činnosti pro vlastní potřebu a že k využívání
plochy k letecké činnosti byl písemně udělen
souhlas vlastníkem plochy, a v případě, že je plocha již
provozována k letecké činnosti podle jiných předpisů,
také provozovatelem plochy.
(3) Pro účely rekreačního a sportovního létání lze
využít plochy, které nejsou letištěm ani plochami vymezenými
v územně plánovací dokumentaci nebo
v územním rozhodnutí o využití území určenými ke
vzletům a přistáním letadel, pouze za podmínky, že
k využívání plochy k letecké činnosti byl písemně udělen
souhlas vlastníkem plochy, a v případě, že je plocha
již provozována k letecké činnosti podle jiných předpisů,
také provozovatelem plochy a za podmínky, že
pilot využívající tuto plochu má celkový nálet alespoň
100 hodin.
(4) Pokud bude z plochy, která není letištěm ani
plochou vymezenou v územně plánovací dokumentaci
nebo v územním rozhodnutí o využití území určenou
ke vzletům a přistáním letadel, prováděna intenzivní
letová činnost podle § 13 odst. 3, provozovatel nebo
pilot letadla informuje o letové činnosti příslušný obecní
úřad před jejím vlastním zahájením.
(5) Ke vzletům a přistáním lze využít pouze
ploch,
a) které jsou mimo obytné území obce,
b) které jsou mimo území národního parku, chráněné
krajinné oblasti, národní přírodní rezervace, přírodní
rezervace, národní přírodní památky a přírodní
památky, pokud k využívání území národního
parku, chráněné krajinné oblasti, národní přírodní
rezervace, přírodní rezervace, národní přírodní
památky a přírodní památky nedal souhlas
příslušný úřad ochrany přírody7),
c) jejichž vzdálenost od obytných budov je nejméně
100 m,
d) jejichž rozměry a povrch odpovídají požadavkům
stanoveným v letové příručce letadla a v provozní
příručce provozovatele leteckých činností, k jehož
vzletu a přistání má být plocha využívána,
e) které jsou mimo území pásem hygienické ochrany
vodních zdrojů a chráněných oblastí přirozené
akumulace vody, pokud se k využívání území pásem
hygienické ochrany vodních zdrojů a chráněných
oblastí přirozené akumulace vody kladně nevyjádřil
příslušný vodoprávní úřad8).
(6) Přistání, vzlety a související činnosti mohou
být prováděny pouze
a) ve dne podle pravidel letu za viditelnosti určených
příslušnými předpisy5),
b) umožňují-li to zvláštní předpisy5),
c) nenacházejí-li se ve vzdálenosti menší než 50 m od
letadla na zemi osoby, které nejsou účastny na
provozu letadla.
(7) Ustanovení odstavce 5 písm. a) a c) se nevztahují
na provoz vrtulníků s podvěsem při stavebně montážních
pracích a na lety balonů. V takovém případě
provozovatel vrtulníku s podvěsem o provádění stavebně
montážních prací předem informuje příslušný
obecní úřad, včetně předložení návrhu na zajištění bezpečnosti
třetích osob na leteckém provozu nezúčastněných.
Ustanovení odstavce 5 písm. a), b), c) a e) a odstavce
6 písm. a) se nevztahují na letecké činnosti konané
v naléhavém veřejném zájmu, například na lety
záchranné služby, hašení požárů.