Určené pro všechny, kteří chtějí sdílet s ostatními své zážitky z virtuálního létání formou screenshotů, ale i videa.
Uživatelský avatar
By Pavel
#99252
No, hezkej soundtrack, líbí.

Nelíbí se mi ale provedení, tahle rychlost rozhodně ne! Doporučuju přečíst příručku k letadlu + SOP pro letiště (http://www.vacc-cz.org/index.php?sect=lkpr), ILS se létá na rychlosti 160kt do 4NM finále a potom zpomalit na finální rychlost, letět to na 200kt je nesmysl.

Jinak také podklesání glidepath tak, že se rozsvítí 4 červené = okamžitě zahájit go arround.

PB
Uživatelský avatar
By anhista
#99275
Přesně takovouhle odpověď jsem čekal, no aspoň vím co dělám špatně. :-)
Uživatelský avatar
By marenadl3
#99277
Jestli mohu, tak si myslím, že hodně pozdě byl vysunut podvozek. :)
Uživatelský avatar
By Filipos
#99290
Jen velmi stručně:

1) Jak už napsal Pavel, je v zásadě špatně letět přiblížení tak rychle. Výrobce uvádí v příručce optimální konfiguraci pro nalétnutí lokalizéru během modelového decelerovaného ILS přiblížení jako flaps 5 (čemuž odpovídá podle hmotnosti rychlost cca 180 kts), což většinou stačí i k tomu, aby se letadlo během sestupu po G/P z této rychlosti nerozjíždělo. Často je ovšem nějakou formou letištního SOPu dána nutnost letět pomaleji, typicky těch 160 kts do 4 nm final. Tam se - i podle postupů výrobce - vysune podvozek, klapky na 15 a pokračuje se až do přistávací konfigurace, aby byl splněn požadavek na stabilizované přiblížení v 500 ft za VMC či 1000 ft za IMC.

2) Je také chybou brzdit pomocí klapek. Ve videu je jasně vidět překročení rychlostního limitu pro klapky, na rychloměru na PFD se pilot nesmí dostat do červeného pole.

3) Vypnutý Flight Director. F/D bývá zapnutý po většinu letu.

4) Špatný průběh přiblížení měl důsledek v tom, že A/P přešel v pitch kanálu do režimu CWS, takže přestal sledovat G/P (letadlo se v této ose pohybovalo podle beranů/joysticku). Vypnul se i A/T, respektive přešel do režimu ARM, kdy je sice formálně zapnutý, plyn ale ovládá opět pilot.

5) Klapky 15 se během přiblížení vysouvají až s podvozkem, nikdy nesmí být vysunuty dříve, jinak to houká :) Naopak podvozek může být klidně vysunut bez klapek, to nevadí.

6) Vypnutý TCAS. V této verzi PMDG NGčka už TCAS funguje jak má, není-liž pravda?

7) Po zachycení G/P se na MCP (panel autopilota) nastavuje výška pro nezdařené přiblížení, v PRG tím pádem zůstává na 4000 ft. Na MCP se nikdy nenastavuje nula.

8) Po zachycení lokalizéru se na MCP nastavuje HDG točítko na kurz dráhy, tedy 242°. Je to opět pro případ go aroundu.

9) Na MCP se pomocí SPD točítka taktéž při vysouvání klapek do přistávací konfigurace vyznačí rychlost Vref + oprava na vítr. Zde tam zůstalo nějakých 200 uzlů...

A ještě dodatek v podobě výcucu přímo z manuálu:

Obrázek
Uživatelský avatar
By anhista
#99575
Mám takovou prosbu...Mohl by někdo nahrát let na VATSIMu? Nemyslím Full flight ale jen ty místa kde je komunikace.
By Tommy
#99576
To se asi líp sfoukne při full flightu ne? Zapínat to když mluvíš...někdy to ani nečekáš..Já měl full flight v plánu, než mě zradil nahrávací software..
Uživatelský avatar
By George_L
#99578
[quote="anhista"]Mám takovou prosbu...Mohl by někdo nahrát let na VATSIMu? Nemyslím Full flight ale jen ty místa kde je komunikace.[/quote]

Co si od toho slibuješ? Ve studijních materiálech je tuším vzorová komunikace uvedena a v tom videu nebude nic jiníého.
Uživatelský avatar
By anhista
#104699
Dík všem za odpovědi. Celkem komická situace nastala když jsem se koukal na video s názvem \"Vatsim FULL departure EGKK\" a zapomněl že k tomu poslouchám Live stream atc z LKPR_APP . :-D
Uživatelský avatar
By Marty
#105302
[quote="anhista"]M Š: checkni datum[/quote]

Joj tak to vážně nebylo včera... :-))) Beru tedy zpět..a omlouvám se...
Uživatelský avatar
By Datum13
#105817
[quote="Datum13"][quote="Pavel"]Můj nyní už včerejší EHAM http://www.youtube.com/watch?v=x7y8EG97 ... e=youtu.be :)

PB[/quote]

Pavle kde jsi vzal ČSA Livery na PMDG737, já na ČSAV našel jenom na wilco ale ně na PMDG[/quote]
Muzem mi dat link protoze ja to nemuzu najit. Je tam jenom Wilco 737-400/500, možna ze to bylo pod flotilou 737-600 ale ČSA 600 uz nemaj takže to tam není
Uživatelský avatar
By Datum13
#105821
Dane diky

PS: omlouvan jse za chyby ale nemam ceskou kontrolu na mobilu