Stránka 1 z 1

FS LINDA - zajímavé rozhraní

PříspěvekNapsal:31 črc 2013, 13:57
od Pavel
Ahoj,
rád bych se podělil o tip na zajímavou utilitku jménem FS LINDA. Námi všemi známé a používané rozhraní FSUIPC umožňuje ve své placené verzi mapovat ke všemu hardware, který windows vidí jako joystick libovolné FS defaultní funkce. Jenže co dělat, pokud chceme ovládat nějaký složitější addon, jehož funkce nejsou přes FSUIPC zpřístupněny? Existuje možnost sehnat si program, který z našeho joysticku bude emulovat klávesové zkratky, a ty potom přiřadit přes nějakou utilitku od addonu k čemu chceme (takhle to umí třeba NGXko) - ale není to zrovna pohotové, navíc zdaleka ne všechny addony klávesové zkratky podporují.

Řešení může poskytnout program LINDA. FSUIPC samo o sobě umí spouštět LUA skripty, takže nám nic nebrání udělat si svoje skripty zprostředkovávající koumnikaci mezi joystickem a naším addonem přes LUA. Ale ne všichni jsme programátoři, a proto je zde LINDA. S FSkou komunikuje přes LUA pod FSUIPC, ale má pěkné grafické rozhraní a je blbuvzdorná. V LINDA tedy můžeme k jakémukoli tlačítku na jakémkoliv joysticku (nebo čemkoli, co se jako joystick tváří) přiřadit funkce k addonům, které někdo připravil. Nyní jsou k dispozici (z nejznámějších): NGX, iFly, MD11, JS41, AirbusX, A2A letadla, Carrenada, a další - například pro náš projekt poněkud aktuální Coolsky DC9). Ovládání pochopí každý, a opravdu to funguje. Zdarma.

Ukázka, jak jsem si ke tlačítku na joysticku přimapoval ovládání APU u DC9 (jen zkouška, jestli to něco dělá) v příloze.

Ke stažení na http://fs-linda.com/

PB

FS LINDA - zajímavé rozhraní

PříspěvekNapsal:21 led 2014, 11:19
od Macek
Ahoj,
teď jsem se dostal ke Tvému příspěvku. Koupil jsem TQ B737 dělaný nějakým pánem v Itálii. Chodí to dobře (u mne překvapení :)) a tak jsme otevřeli komunikaci na téma reálný přepínač autobrake TQ má dalších XX připojitelných vstupů přes USB rozhraní). V jeho podání se to zdá být hračka, jenomže to (podle něj) vyžaduje programování přes Lindu. A tady jsem narazil. Když jsem četl, že bych měl před instalací nejlépe všechno zálohovat a odstranit, trochu se mi orosilo čelo, dával jsem hardware (VRinsight overhead, MCP, CDU, 4 monitory) dokupy měsíce a teď mám až panickou hrůzu do čehokoli zasáhnout i za cenu toho, že holt autobrake je poslední čuplík, který musím ovládat na klávesnici.
Je nějaká další zkušenost s Lindou v blbuvzdorném provedení???? ;)

FS LINDA - zajímavé rozhraní

PříspěvekNapsal:21 led 2014, 11:29
od Pavel
No, jelikož se LINDA jen nakopčí do Modules, tak není co zkazit. Když si to celé rozbiješ, tak jí holt smažeš a nainstaluješ znova - FSka bez ní poběží, a na ostatní ovladače to nemá vliv. Nebo jestli rád skriptuješ, tak to můžeš udělat v LUA pod FSUIPC bez LINDy, pak to budeš mít jako jeden .lua soubor a nic víc. Jestli pán píše o \"programování\", tak imho myslí právě skriptování v LUA - LINDA je uživatelská nadstavba nad LUA, kde se vše jen triviálně nakliká.

Ukázka LINDA s Coolsky DC9: http://www.youtube.com/watch?v=2L1PNuH19Kc (v LINDA strašně odfláknutě udělané, šlo jen o demonstraci funkce). Ve výsledku to právě udělám bez LINDA, tzn jeden LUA skript, aby mi kvůli těm switchům nemusela LINDA běžet.

Můj názor je, že autobrakes switch pán zamýšlí udělat tak, že k nějaké joystick kartě (Leo Bodnar...) připojí obyč 5 polohový přepínač který se bude chovat jako 5 tlačítek joysticku, a každému tomu tlačítku v LUA skriptu přiřadí aby posílalo do příslušného offsetu v letadle (na tohle je ideální PMDG 737 NGX!) nějakou hodnotu odpovídající tomu, jak chceš mít autobrakes nastaveno. Název offsetů pro NGXko je v dokumentaci FSUIPC, a jak pomocí LUA ovládat offsety určitě někde ve vzorových .lua od FSUIPC bude taky). Softwarově to půjde vymyslet, a hardwarově si to udělej sám, vykašli se na něj - nic na tom není. Kup si nějaký takovýhle switch: http://www.tme.eu/cz/details/ma05l1ncqd ... -n-c-q-d/# k němu vhodnou joystick kartu (moje oblíbená http://www.leobodnar.com/products/BBI-32/), nějaký pěkný ála 737 knoflík na ten spínač, 6 drátků připájet zvládneš, a hotovo.

By the way slušnej overhead, to jsou jen switche jako vstupy do FSky, right? Mimochodem, říkáš že autobrakes je poslední co děláš myší - co rádia a odpovídač, nikde nevidím?

PB

FS LINDA - zajímavé rozhraní

PříspěvekNapsal:21 led 2014, 12:59
od Macek
Díky za info. Autobrakes jak říkáš, šestipolohový přepínač připojený jako jednotlivá tlačítka přes USB rozhraní v TQ.
Overhead je standartní vrinsight (http://www.vrinsight.com/public_html/in ... ELECT_FORM ), jsou to jen switche, nemá to zpětnou vazbu například vypnutí startovacího ovladače po dosažení x% otáček N2 to neudělá samo, ale je nutno přepnout, co se týče nastavení výšek pro přetlakování tak displej funguje, ostatní budíky (EGT APU, teploty ) nejsou na panelu vůbec (jen nakreslené).
Rádia a odpovídač jsou součástí MCP combo - je tam zleva EFIS, modul autopilota a úplně vpravo jsou nahoře tlačítka (8 volně programovatelných). Pod nimi je modul rádia a navigace, funguje to téměř jako v reálu, akorát to zobrazuje jen na jednom displeji, takže je nutno přepínat mezi rádiem, navigací atd. aby ses dostal na správné hodnoty.
Zatím to nechci rozšiřovat dál dozadu, dělím se o ten prostor s přítelkyní a je fakt omezený. Jo a taky asi tento týden přibude trochu reálnější a hlavně funkční páka ovládání podvozku, zatím zkušebně ovládám volným přepínačem pod pákou klapek

FS LINDA - zajímavé rozhraní

PříspěvekNapsal:21 led 2014, 17:44
od Datum13
Martine nedas link na ten TQ kde jsi ho koupil, to vypada zajimave, klobouk dolu mas to pekne udelane;)

Jinak pro info take sem zacal se stavbou cocpitu 737NGcka, prvni vec ktera bude hotova je EFIS(zatim jenom CPT side)+MCP a asi jeste COM/NAV coz je asi nejvice pouzivane pri letani, pozdeji bude pomalu ale jiste dodelan cely cocpit. urcite zalozim nove tema kde bude update;)
uz se nemohu dockat az to vse dojde ze spanelska, pocitam ze maximalne pristi tyden. Narozdil od Martina a jinych muj cocpit bude o neco drazsi protoze to bude copy 1:1 B737NG :(

FS LINDA - zajímavé rozhraní

PříspěvekNapsal:22 led 2014, 07:22
od Macek
Ahoj. Já jsem taky počítal s kopií 1:1 (polovina kokpitu), chtěl jsem jít do Jetmaxu, ale pak jsem taky začal uvažovat o papírech na reálné letadlo a bylo rozhodnuto. Takže jsem včera dodělal na druhém kompu Cessnu 172 a pokud projdu na ULZ, asi už té 737 nebudu věnovat tolik času. V mém věku se už fakt učím pomalu :( a počítám s tím, že 737 už nebudu dále doplňovat, jen pá r věcí ještě dodělám, ale spíš to budou kosmetické úpravy,

Tady je odkaz na TQ, zbytek je VR insight, celkem slušně udělané, ale jsem zvědav, kolik to vydrží:
http://www.flightsimpm.com/apps/webstore/

Jinak ještě pro Pavla - ten MCP modul nemá \"dvoupatrové\" ovladače, takže přepínání QNH inch - hPa, minima radio - baro nebo rozsah náklonu musím nastavit taky přes kokpit..

FS LINDA - zajímavé rozhraní

PříspěvekNapsal:22 led 2014, 11:59
od Macek
Pavel - teprve teď jsem kouknul na odkaz na USB panel. V TQ je podobný od stejného výrobce BU0836X už zabudovaný.
Takže můžu připojovat a odpojovat do zblbnutí :)